View Single Post
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av nso Vis innlegg
I kommunen jeg bor det 22.000 mennesker. I går alene døde det 20 mennesker her. En av tusen
På en dag. Noens brødre, mødre, fedre, søstre og barn.

Alle sykehusene her er fulle. Det er ikke lenger sykehus i byen vår som aksepterer COVID positive. Det er ikke flere oksygenflasker å oppdrive. Folk raner hverandre og sloss over flaskene. Forleden dag var det en innehaver av en flaske som døde og en mobb møtte opp for å kreve flasken.

Forklar meg, gjerne med teskje, hvordan dette er sammenlignbart med influensa.
Vis hele sitatet...
Du misforstod poenget mitt. Jeg skrev for en gjennomsnittlig person (men kanskje mer her i vesten). Da en gjennomsnittlig person ikke vil bli alvorlig berørt av corona, men influensa blir en som regel sterkere berørt av. Det er vel ingen tvil om at covid smitter mer. Men når covid har fjernet influensa og andre sykdommer, så har jo covid tatt over dødsfallene de vanligvis ville tatt. Og derfor i den grad kan en jo sammenligne influensa da begge sykdommene gjør mye av det samme. Influensa dreper også. Covid virker mye mer som influensa, bare mye mer smittsomt. Det er ikke uten grunn influensa er en trussel og følges med på av virologer og andre ellers. Hvor bor du? Og hvorfor bor du i en plass som tilsynelatende er under fullstendig kaos? Har jeg sagt at covid ikke kan være alvorlig? Utenlandske står også for mest smitte og de som også blir mest berørt uten at FHI kan si helt hvorfor, derfor er det mer interessant å sammenligne vestlige land for min del da jeg bor i et vestlig land og er ikke-innvandrer.

Alle dødsfall er noens familie, men kan en ikke lage slike innlegg om absolutt alt? Fra Indias forurensningsdødsfall til alle de tusenvis som dør daglig i alle land hver dag. Jeg forøvrig argumenterer primært bare for hvorfor vaksinen ikke er særlig nødvendig for en som ikke er i risikogruppen og er ung. Ikke at fattige land med enorme befolkninger ikke er berørt, at covid ikke kan være ganske kjipt å få også videre.

Synd å høre du har gått gjennom to runder av covid.
Sist endret av Quakecry; 5. august 2021 kl. 06:00.