View Single Post
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Jeg er ute etter en løsning for å styre musikken på stereoanlegget fra et nettbrett. Jeg har i dag en HTPC koblet opp via en god DAC, men jeg vurderer å hive ut TV-en fordi jeg ikke bruker den ellers. Skal hovedsakelig bruke Spotify og YouTube, men jeg ønsker også muligheten til å spille av lokale FLAC-filer.

Chromecast Audio virker kurant, men den er utgått og folk ofte skal ha godt betalt for de på bruktmarkedet.

Jeg har vurdert blåtann, men jeg vil gjerne ha en mer stabil wifi-tilkobling i tilfelle jeg flytter meg rundt i huset. Har sett på denne BT-mottakeren: https://www.ebay.com/itm/254873827350

Finnes det en god og rimelig løsning for meg, som også kan brukes headless? Jeg har sett på Mi Box S, men der må man ha monitor tilkoblet.

Jeg har også sett på en Raspberry Pi-basert løsning med HiFiBerry og RoPieee, med 7" skjerm i tillegg så kan man få til et lekkert oppsett. Problemet her er at det begynner å koste litt når man skal handle inn alt det der, og med litt flaks skal jeg nok klare å skaffe en chromecast audio til 5-600 spenn.