View Single Post
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Som du sier er det ett sammensatt problem, så igjen må jeg nesten si at det å legge alt av skyld på korona blir for dumt.
Det er heller ikke korona sin skyld at du går på butikken eller polet for å kjøpe alkohol, det er din egen dårlige dømmekraft.
Vis hele sitatet...
Tror ikke jeg har hevdet at det ikke er voldsutøverens skyld. Jeg bare påpeker at tiltakene vi iverksetter har noen konsekvenser for de svakeste.

Hvor gamle er de "minste barna" du snakker om?
Vis hele sitatet...
Skal vi se.... de aller minste barna er null år. Så er det de nest minste barne, de er ett år. De tredje minste er to år. Så har vi treåringen på fjerdeplass. Deretter fireåringene.... Og sånn går det egentlig oppover.

Barn i skolealder har nemlig ofte mobiltelefon og vet hvordan de skal bruke den.
Finnes nok av barn i skolealder som sitter med pc og gamer feks fortnite også, men neida.. Det å ringe ett nummer det skal de ikke klare?
Tror du undervurderer barn noe helt sinnssykt.
Vis hele sitatet...
Hvis du tror utfordringen barn har med å melde fra om vold i hjemmet hovedsaklig består av å finne ut hvordan en telefon virker, så tror jeg du undervurderer problemet litt. Det tar gjennomsnittlig 17 år før et overgrepsoffer sier fra om overgrepene, det er ikke fordi de ikke greier å formulere setninger.

Før du sier at andre kommer med "total bullshit" så bør du kanskje feie for din egen dør
Vis hele sitatet...
Jeg synes jeg gjorde en relativt grei jobb med å vise til kilder for påstandene mine, i motsetning til deg.