View Single Post
Ja, det er ikke så mye å svare på, jeg takker veldig igjen for kjempegode svar! Skal nok komme med oppdatering da, når eller hvis tiden kommer. Pleier å ta veldig lang tid med meg, så ikke forvent mirakler x)

Også med tanke på det som diskuteres angående å bytte ut en uvane med en annen. Har vært en veldig stressfull sommer, som nok bidrar til å forsterke drikkeproblemene, så jeg skal nok prøve å leve sunt en stund nå, og forhåpentligvis gjennom vinteren, som ofte er en vanskeligere tid, det er ikke så lett å gå ut og få sol og frisk luft osv. Men vi lever dette livet kun en gang. Å forkaste alt som finnes av goder, gleder, rusmidler, "synding", kan virke urealistisk. Så lenge man til en viss grad kjenner sine grenser, har oversikt, og ikke lar det skli så langt ut at man blir kastet ut av hjemmet, havner i fengsel grunnet kriminalitet/vold osv, og så lenge man kan opprettholde litt over halvveis gode psykososiale forbindelser, så tenker jeg man burde kunne unne seg noe fra tid til annen.

Hovedpoenget er at det ikke skal gå negativt utover andre mennesker! Kun utover seg selv. Jeg skjønner at det indirekte går ut over andre, fordi man egentlig burde hvile og rekreere på andre måter, som gjør at man får overskudd til å gi til samfunnet uten bruk av rusmidler. Men som skrevet, ikke alle har hatt det så lett.

Jeg setter pris på emnet til refleksjonen, det er vel så viktig som å bare få det blankt anbefalt.

Men da blir det nok stille på meg for en stund fremover! Men bare fortsett å komme med erfaringer, tips og råd, de som har lyst! Det er dog meget godt dekket i tråden allerede!