View Single Post
Sitat av PapaMarathon Vis innlegg
Jeg forstår ikke all er så fordømmende her på freak til en som er misbruker.

Alle her er jo freak av forskjellig karakter, så vi burde jo virkelig vite at man ikke nødvendigvis er en dritt sekk bare fordi man har tatt noen dårlige valg i livet

TS er jo veldig tydelig på at dette er en partner hun ønsker i livet sitt så blir litt skuffet over at alle her skal leke Ricki Lake å fortelle henne hvor fælt livet hennes kommer til å bli.

Personlig tror jeg at alle mennesker kan forandre seg og fortjener og kan oppnå redmeption0(tilgivelse, frigjøring, forløsning) etter sine problemer.
Vis hele sitatet...

Jeg er enig i det du skriver, men de som ser mer kynisk på dette har kanskje hatt de samme meningene som deg helt frem til et visst punkt hvor alt føles håpløst og man sitter igjen totalt utmattet, full av angst og fortvilelse.
Eller har sett noen som har blitt bedratt, utnyttet og mishandlet i lang tid, men likevel blir den pårørende værende hos den narkomane fordi han har mange gode sider også, alle må få en ny mulighet, jeg elsker og trenger han etc.

Man håper selvfølgelig at det skal ende godt, men vi har vel alle sett lignende tilfeller utspille seg gjentatte ganger - og samtidig observert at alle tiltak for å prøve å hjelpe har vært fånyttes.
Nå har jeg ikke tall fra SSB for å underbygge denne påstanden, men jeg er av den oppfatning at det skjer med såpass stor hyppighet at man kan tillate seg å råde den pårørende til å pakke snippvesken fortere en svint uten å føle seg som et rasshøl.

Uansett, lykke til trådstarter.