View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei igjen. Så flott å se så mange engasjerte i saken her. Jeg var litt redd for å starte denne tråden, jeg trodde den enstemmige responsen skulle høres ut som: «la gutten leve som han vil, hvis det ikke passer deg så får du bare dra».

Jeg skal fortelle litt mer om situasjonen da det har oppstått spørsmål og kommentarer som er interessante å svare på og diskutere videre.

Jeg ble sammen med ham for 8 måneder siden. På dette tidspunktet var han nykter, så ja jeg kjenner han som nykter. Jeg var klar over at han hadde hatt et rusproblem i fortia si. Vi kan vel kalle det som skjedde for 2/3 måneder siden for en sprekk som også foregikk i 2/3 måneder. Fra den dagen jeg oppdaget det så har det ikke vært noe nytt inntak av noe som helst.

Akkurat det med sprekker er litt vanskelig. Han mistet lappen for lenge siden og er på urinprøver (har aldri kjørt mens han har vært rusa). Det vil si at for å få det tilbake og beholde det, så er han nødt til å tisse rent ei stund. Jeg vet hvor mye det betyr for han å få tilbake lappen og hvor mislykket han kommer til å føle seg hvis det ikke går. Akkurat dette må vi nok prate mer om kjenner jeg...

Han foreslår selv alle instansene som blir nevnt. Etter behandlinga skal han på NA og han vil at jeg skal bli med i gruppa for pårørende som tilhører. Han har flere personer på NAV med forskjellige roller knyttet til dette problemet. Planen etter behandlinga er å flytte til en annen by, det er noe han har sagt selv, ikke noe jeg har presset på han.

Etter å ha undersøkt litt kan jeg si med sikkerhet at jeg ikke har vært medavhengig.

Det er så mye jeg vil si, det er en så lang historie. Til dere som er negative: jeg spurte ikke om jeg burde satse på denne fyren eller ikke. Jeg spurte om hvordan jeg kunne være der for han og få til dette! Jeg trenger håp, jeg må være realistisk, men jeg trenger fortsatt håp! Ikke nedtrykkende kommentarer.

Tusen takk for alle gode tips og råd og velmenende kommentarer. Vi får nok til dette.

Hva tenker dere om planen om å flytte til ett nytt sted etter behandling?