View Single Post
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
766
Sitat av Topkek Vis innlegg
Som folk sier, så er det vel best og være der for han. Mtp at han sikkert går langt ned under behandling. Negativ og innesluttet etc. Gi han ett smil, og øyne som sier 'dette klarer du'.

Men du, du sier han er best av dem alle? Var alle de andre 'best av dem alle' når disse var gjeldende?
Hva konkret er det som er bra med denne rusmisbrukende mannen? Du trenger ikke svare her, men du må svare deg selv. Jeg referer til første svaret du fikk.

Min erfaring er at løgnere stopper aldri og juge. Det er lett og dele fremtidsplaner når man jatter med.
Vis hele sitatet...
Jeg mener det er stor forskjell å lyve for å skjule misbruket sitt eller å lyve for å lure dama si på andre ting.

Å lyve er en del av sykdomsbilde hos aktive rusavhengige og kjenner jeg blir litt støtt av det du skriver.

Har selv altid vært en god kjæreste selv om jeg har ruset meg hardt. Respektert jenter og aldri vært utro eller lurt dem for penger
. Jeg har dog løyet om mitt forbruk av penger til rus og om hvor jeg har vært når jeg har rust meg å drevet med kriminalitet.

Når jeg ble nykter så lever jeg som en prest. Jeg gjør ingenting som ikke tåler dagslyset og det kommer typen til TS ogås å måtte gjøre for å kunne leve i til frisk ing.

Det du sier er også ganske stygt å si. At en person ikke kan forandre seg. Vi mennesker forandre oss hele tiden. Vi har forandret og utviklet oss hele veien og det er ikke sånn at forandringene har skjedd fra en dag til en annen. Tror du vi gikk fra apekatter uten språk til homo sapiens på et øyeblikk? Nei ting utvikler seg hele tiden og det gjør (i hvertfall har vi mulighet) til å forandre oss hele tiden.

Kan du stå inne for å aldri ha løyet? Om du har løyet en gang så gjelder det samme for deg. Du er ikke bra nok for noen dame fordi du løy en gang, og da vil du altid lyve.

Jeg høres sikkert litt krenka ut her, men ville abre fortelle deg hvor dumt ut du skrev høres ut på min skjerm.

La den uten synder kaste den første stein...


Min erfaring er at uten rusen ble et kjempe bra og innholdsrikt forhold enda bedre.

Det enste som var rart var å gå fra heroin/speed sex, til normal intim sex. Før kunne jeg holde på hele natta og i starten hold jeg så vidt 5 mim. Var ganske pinlig selvom vi hadde vært sammen lenge, men dama fikk mer ut av det siden jeg var mer til stede og hun fikk mer respons av meg enn før.

Vi skal nok være forskiktige med å dømme andre. Alle jenter spør ikke om en reddende prins som ka hjelpe dem å fjerne den fæle typen sin. Er faktisk mye bra gutter (ogås som har problemer) som jentene gjør alt for å hjelpe og å beholde.

Forholdet til TS kan bli enda bedre om gutten hennes gjør det han skal og hun har tydelige grenser ang rus og tilliten blir bygd opp steg for steg.

Noe hard feelings til deg som skreiv det jeg quota. Skjønner folk mener det godt, men jeg tørr å påstå at mange av de tunge rusmisbrukerne er bare folk som har opplevd mye tøft de prøver å rømme fra på dnd enste måten de kan eller har lært.

De som har opplevd mye dritt og som velger en så selvutslettende strategi som rus, ønsker som regel ikke å plage andre med sine problemer. Det er nok ofte derfor vi velger rusen for å ikke bry andre med problemene.

Ble langt innlegg men ble litt engasjert her :P