View Single Post
Sitat av onomatopoetikon Vis innlegg
Hei!
Jeg veldig lyst til å reise alene på backpacking. Har egentlig hatt lyst til dette veldig lenge. Jeg er 19 år og litt stuck i livet, og føler at jeg trenger å komme meg vekk en liten stund. Jeg har tenkt på Asia, ikke fordi det er det mest spennende av destinasjoner, men mest fordi det er billig og relativt trygt. Jeg har egentlig aldri reist alene før, og foreldrene mine er veldig skeptiske til om jeg blir å klare meg. Selv mener jeg jo det, men pga at jeg har slitt litt med psykisk sykdom og angst tror de at det blir vanskelig.
Er det urealistisk av meg å tenke at jeg kan dra alene? Noen som har tips til dette eller bare generelle tips å komme med? Takk på forhånd
Vis hele sitatet...
Hei på deg.

Nå er ikke jeg jente, men jeg har reist veldig mye alene. Spesielt i sørøst-Asia. Thailand, Laos, Vietnam, Kambodsja osv.

Hvis du tenker på å reise til disse landene sier jeg: Kjør på.

Folk flest i denne regionen reiser faktisk alene. Så møter man på hverandre, henger noen dager sammen, og reiser videre igjen.

Lokalbefolkningen i denne regionen hater konfrontasjoner, oppfør deg fint og ikke gjør noe ulovlig, så vil du aldri havne i trøbbel her nede med de lokale. Det farligste her nede er turist diaré, trafikkulykker og ruset turister etter min mening. I Vietnam er det noen områder jeg ville holdt meg unna, jeg ville også holdt meg unna sør-Thailand hvor Thailand grenser til Malaysia. Sånn bortsett fra det, reis hvor du vil.

Her er en liste over ting du ikke gjør i Thailand, her er en kvinnelig backpacker på YouTube, hun har masse bra tips og videoer.

Ha også reiseforsikring i orden. Sykehusene her nede er private og du vil få regning når du sjekker ut av sykehuset. Små ting som diaré og små kutt er billig og fikse, men skulle du ha havne i en seriøs ulykke, og du f.eks må operere, så kan sykehusregningene her nede bli ekstremt høye.

Sånn bortsett fra det. Kjør på, kos deg og lev i øyeblikket. Å reise er noe av det mest lærerike du kan gjøre.