View Single Post
Vi fikk for en stund siden tak i (dvs kjøpte) ett 10 på topp hefte. Hvis du liker å gå tur så hvorfor ikke få tak i ett slikt hefte? Du trenger jo ikke gå/sykle på noen topper, gå så langt du vil. Vil du ha ett mål med turen, så få tak i en gassboks samt en enkel brenner (som du bare skrur på oppå boksen). Da kan du bare ta med en liten kasserolle/kjele så er det bare fantasien som setter en stopper for hva du kan spise/drikke. Noe så enkelt som å kjøpe inn en pakke med regia kakao, eller ta med seg kaffe..
Dette er noe som faktisk kan vare ganske lenge. Her kan du jo faktisk spørre noen av de du kjenner om de har lyst til å bli med å, hvis ønskelig. Da bringer du nå i alle fall ett nytt gjøremål for flokken som ikke har med sport å gjøre. Kjøp inn noe god mat å ta med stekepanne, og spør om de vil bli med på tur. Tror du de sier nei neste gang du spør?

Dette er jo noe du kan gjøre noen av de gangene du føler deg ukomfortabel også, vet ikke helt om det inkluderte badingen. Da kan jo faktisk du ta å grille f.eks. Kokkelere litt mat til dere. At en ikke bader hadde i alle fall jeg sett på som helt akseptabelt, og en er vel ikke teit hvis en griller?

Jeg er en person som har lignende problemer som hva du beskriver. Tenker veldig mye på hvordan andre ser på meg. Men jeg er kanskje ett litt ekstremt tilfelle. Men like vel så kan jeg gå ut på tur ved å gjøre det på denne måten. I stedet for å sitte der å føle meg som en idiot begynner jeg heller med mine gjøremål. Som å dra frem gassen og brenneren. Koke opp vann slik at jeg har kakao til maten.

Liker du å gå tur så er det virkelig verdt å vurdere å koste på seg noe slikt. Det blir utrolig mye bedre samt det blir utrolig kos.

Ti på topp ble forøvrig kjøpt bare pga mangel på oppfinnsomhet. Som sagt så er det store problemer med å finne mål ved å gå ut. Akkurat det samme har det vært med f.eks aktiviteter, eller valg av utdannelse.

Jeg også liker veldig godt å fiske, sammen med noen andre. Men å fiske alene har aldri vært en tanke egentlig (untatt i båt vel å merke). For meg så er det absolutt ikke givende i det hele tatt. Er heller ikke glad i bading, helsestudio eller lignende. Det vil vel helst si slike settinger hvor jeg må prestere eller være aktiv mens andre ser på, eller er til stedet. Men merkelig nok så er det enkelte ting som går helt utmerket. Som f.eks å sykle. Sikkert fordi at det er en ting jeg kan gjøre uten at jeg blir stående der med tankene.

Jeg må si meg litt uenig med enkelte andre. Er en uten mening om hva en kunne tenke seg å gjøre ute så må en nesten bare prøve ut flere ting for å se om en liker det. For hva gjør en hvis en bare tenker slik at det er ikke noe for meg så bare fortsetter en å sitte inne?

Er det ting en liker å gjøre så gjør en jo selvfølgelig det, er ikke det jeg skulle frem til her 😀 Men det kan være meget vanskelig å finne noe i det hele tatt som frister mer enn å sitte inne. Det er også fort gjort å låse seg fast på at det ikke finnes noe å gjøre. Uansett om en bor i storby eller en mindre by, eller bygd, så er det alltid noe å gjøre, bare tenk litt på det. Det stemmer ganske greit det? Jeg tror det bare er en underliggende unnskyldning for å slippe å møte noe en helst ikke vil. Kanskje noe som en føler ubehag ved eller lignende (eller at en har helt andre interesser som ikke er mulig å drive med der en bor, men da burde en praktisk talt vurdere å flytte for å bedre livskvaliteten)

Selv om det er det så hindrer jo ikke akkurat det meg i å sitte inne. Men uten noen valgmuligheter så hadde det vært helt mørkt. Min ting er sykle og gå noen turer. Så må nesten du finne hva som passer deg.

Men råder deg i alle fall til å finne noe å gjøre hvis det er slik at du føler at du blir sittene inne så mye at det plager deg. Bare pass på at du ikke takker nei for mange ganger når du blir spurt om du skal bli med på noe, for da ender du til slutt opp med at de lar vær å spørre til slutt. Merker du at det kommer så langt, må du enten bare takke ja, for deretter å forsøke å få de med på noe annet. Eller så er vel alternativet å finne andre venner som liker de samme interessene som deg. Siste alternativet er jo at du ender opp alene. I grove trekk så er det vel egentlig slik.

Dette ble mye skriving, men det ender her Ønsker deg masse lykke til videre og håper ting løser seg for deg.