View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Då har du ikkje sett veldig godt etter. Det er rimeleg vanleg med påstander om at AP med vitande og vilje går inn for å øydelegge landet. Les du litt i konspirasjonsmiljø er det dønn vanleg.

Andre parti er ikkje utsett for det samme. Og det er totalt urimeleg. Eg er t.d. langt ifrå einig med hverken Høgre eller FRP - men samtidig trur eg på ingen måte at FRP har eit ønske om å øydelegge landet. Dei er nok oppriktige - men eg er ueinig med dei. Det samme gjeld AP. Det er fullstendig OK å vere ueinige politisk.

Grunnen er nok gjerne, som du er inne på, at AP har hatt svært mykje makt historisk.
Vis hele sitatet...
Ja nå har jeg ikke for vane å søke opp konspirasjonsteorier så det kan ligge der. Eller at vi er i forskjellige kretser. Der jeg vanker er det nok flere til venstre for midten enn til høyre. Men kan ikke si at jeg opplever at det er noe hat mot partier på høyresiden heller.

Og det er vel kanskje slik det er for de aller fleste? Folk flest skiller mellom partipolitikk og person. De aller fleste av oss vil ikke karakterisere politikeres personlighet basert på partitilhørighet, uansett om vi er enige eller uenige i deres politikk.

Hva disse tastaturkrigerne gjør vet jeg ikke, ei heller hvor dypt det hatet stikker. Er det kanskje en form for ventilering og en måte å få ut gruff som har bygd seg opp i andre deler av livet? Ikke orker jeg å bruke noe tid på å finne ut av det. Jeg satser på at pst eller andre offentlige instanser gjør jobben sin og holder kontroll over de verste før de evt. finner på noe galskap.

Jeg skal ikke avskrive det forskerne kommer med, men orker ikke bruke tid på å lese gjennom kilder heller. Jeg noterer det de sier, men for meg og mitt liv så får ikke det noen stor påvirkning. Jeg omgir meg ikke med hatefulle mennesker og når det diskuteres politikk så er det politikken og evt. løsninger på problemer som er fokus, ikke oppheng i hvilken blokk noen tilhører, eller mer eller mindre konspiratoriske tanker om hvor makten egentlig sitter.

Avvikere og de som står på ytterste flanke vil naturligvis finnes. At noen av disse forsøker å starte hatkampanjer mot et parti eller deres politikere velger jeg å møte med total likegyldighet. Om de ønsker å bli hørt eller har en politisk agenda så får de gjøre som andre. Stifte et parti, stille til valg og være en del av den demokratiske prosessen. Er de ikke en del av løsningen så er de en del av problemet.
Sist endret av random67489; 23. juli 2018 kl. 18:17.