View Single Post
Sitat av Bearass Vis innlegg

Jeg har prøvd mikrodosering med sopp og Iboga også. Dette har også potensial til sitt bruk. Sopp varer kortere og er mer meditativt og rolig (ikke samme energi som ved LSD). Små doser sopp (5-10 små flein) kan gi en boost på humør og har fått meg til å gå lengre turer i skog og mark, eller til å ønske å meditere. Iboga virker mer subtilt og gjorde meg kanskje mer jordnær, samt at livet mitt forandret seg i en positiv retning, nærmest umerkelig over den måneden jeg gjorde dette. Jeg sluttet f.eks å røyke nærmesr av meg selv, uten å egentlig å ha tenkt over det, og jeg fikk større forståelse og kjærlighet for mennesker som står meg nær.

Mikrodosering anbefales absolutt for den interesserte. Små doser psykedelika som f.eks LSD har svært lav avhengighetspotensiale og er skånsomt rent fysisk.
Vis hele sitatet...
Hei! Jeg har fått litt interesse for mikrodoseringer jeg også, så jeg har prøvd å gjøre litt research før jeg begynner. Jeg hører jo nesten bare gode ting om det, men så finner jeg et innlegg her og der på f.eks. bluelight som gjør meg litt nervøs:

Sitat av http://www.bluelight.org/vb/threads/738481-Shrooms-microdosing
I used to do it, it's a bad idea, no point. Either really don't feel anything, or start tripping out in some inappropriate place. Best you can hope for is a mild 'stoned' feeling for a few hours, but it's very hard to hit that dose. Dosage can be hard to get right on mushrooms since they vary in strength & tolerance plays a part too. It's at best a waste of good mushrooms, at worst mildly uncomfortable. 0.25g of some freshly dried small liberty caps was enough to give me a proper trip a few weeks ago.
Vis hele sitatet...
Jeg har god erfaring med psychedelica generelt, men har aldri mikrodosert, og som den quoten fra bluelight sier kan skje, så har jeg fint lite lyst til å "start tripping out in some inappropriate place". Er det generell fare for det når man tar en 0.15-0.25g (anbefalt dose fra linken til TS) av cubensis? Det fantastiske med mikrodosering er jo at man skal få litt av de positive effektene av det, uten å trippe, eller ihvertfall være synlig høy (pupiller og væremåte).

Og, siden jeg først skriver her. Har noen tips til hvordan jeg kan dosere dette uten en vekt som måler så lavt? Er det en gode idè å grinde opp litt sopp for så å putte det i gelatinkapsler og bare dosere den veien? Eller burde jeg faktisk investere i en skikkelig vekt?