View Single Post
Vi bestemte oss for å rydde opp og komme med en ny tråd, så jeg får vel komme med et par ord om ekstrakter, opptur og forhåndsregler.

Har røyket en del Salvia selv tidligere, gjerne oppå andre stoffer. Må si at god ekstrakt er gull verdt i denne sammenhengen. Erfaringsmessig trenger ikke styrken på ekstrakten å ha noe å si, det finnes ingen standard på hvor kraftig den er selv om noen produsenter liker å putte høye tall på. F.eks har 10x-ekstrakten jeg har brukt en del glatt banket 25x-ekstrakt fra Nederlandske smartshops.

Det som er veldig spesielt med Salvia er den todelte oppturen. Første fase er det lille sekundet der du fremdeles er her på jorda, men at du har glemt at du har røyka Salvia. Etter dette får man en planet i hodet og alt kan i bunn og grunn skje. Jeg tror ikke jeg egentlig har fått noe spirituelt eller liknende ut av Salvia-opplevelsene, det har for det meste handlet om å oppleve noe sprøtt og ha det gøy. Allikevel, Salvia er ikke noe leketøy! Selv blir jeg sittende for det meste stille, kanskje svømmende mellom virkeligheter. Andre jeg kjenner har funnet på å løpe rundt og har bare takket være oss rundt unngått å hoppe ut et vindu, kaste seg ned en trapp etc. Når det er sagt, pass på å ha en sitter med mindre du er erfaren og vet hvordan du reagerer på Salvia.