View Single Post
Sitat av blackfish Vis innlegg
-Ikke fysisk arbeid, har nokk av trening på fritiden og når man jobber lange dager på føttene ødelegger det jobb og levebalansen i min mening.
Vis hele sitatet...
Bra du har forstått dette såpass tidlig! Jeg vet om mange som måtte finne andre yrker etter å ha vært elektrikere og snekkere i 10-20 år. De begynte å utvikle diverse leddproblemer og hadde ikke noe annet valg. Min far var snekker hele livet og har nå som pensjonist visse kroppslige plager som legger føringer for hvor aktiv han kan være. Han går også på flere medisiner.

Ikke bare ofrer man sin egen tid når man har en fysisk krevende jobb, man ofrer også helsa i mange tilfeller. Og mtp. lønnen er det langt fra å være en fair deal som regel.

"Beste remote og ikke fysisk jobb". Jeg vil mene at regnskap definitivt passer godt. Fordi man gjør samme dritet hver dag, alene, og man jobber via en skytjeneste. Så det er overhodet ingen vits å reise til kontoret. Andre økonomijobber hører også til her, men de har jeg ikke personlig erfaring med selv.

Om programvareutvikling skal gjøres remote må arbeidsgiver virkelig ha lagt til rette for det, siden det her ofte er gruppearbeid. Og med gruppearbeid kommer formelle og uformelle møter hvor alle må fortelle hva de gjør / har gjort. Da forventes det gjerne at man er fysisk tilstede. Igjen, det kommer an på hvor man skal jobbe; noen arbeidsgivere er mindre fleksible enn andre.