View Single Post
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Nei jeg ser ingen sikre kilder på at de blir hentet som kveg, skutt ett magasin med en AK og så mobilisert til fronten.

At de har det kjipt ja

Men de påstander som kom fra en fyr på nyhetene, som tråden ble opprettet for, ser jeg ingen kilder til.

Spesielt ikke kilder etter jeg har fått svare.

Gidd ta opp CAPS.

De plukker ikke opp folk på gaten, gir de ett våpen og sender de ut. Hvilket land ser du for deg Russland er?

Om de gjør, har de fortsatt solid militæret fortsatt. Det er langt ifra staten vakler. Dere må skjønne Russland er ikke i full krig.

Derfor har de MYE militær.

Om ikke har de gjort seg så sårbar at Taliban kan komme kjørende over dem etter Nato har stoppet krigen.

....
Vis hele sitatet...
Igjen må jeg referere til russiske kilder:

https://www.vedomosti.ru/politics/ne...-na-uklonistov

https://ria.ru/20221014/oblavy-1823932649.html

Senator Andrej Klishas prøver å betrygge befolkningen ved å "kreve at saker rundt raider mot mobiliseringspliktige ute i offentligheten blir ryddet opp i, vil få kartlagt lovligheten av dette". Det er ang. "å bli hentet som kveg". Det samme, men på en mer brutalt vis, skjedde i Donetsk og Luhansk folkerepublikker - unge menn ble hentet på gata gjennom hele krigen.

Sånne utsagn fra politikere kom også da det ble oppdaget i starten av krigen at vernepliktige i førstegangstjenesten tjenestegjorde i krigsområde (noe som folk på TV eksplisitt sa ikke kommer til å skje). Da kom det politikere og sa at nå må vi rydde opp osv. Men det er bare utsagn som er rettet mot å berolige befolkningen. The Machine kverner som før.

Hvilket land ser du for deg Russland er?
Det er et fucka land mann, jeg vet.

Derfor har de MYE militær.
Tja, men hadde du vist hvor gjennomsuret av korrupsjon og tyveri den er og har vært i mange tiår, så hadde du skjønt hvorfor Russland har stått på stedet hvil i månedsvis og nå blir til og med slått ut av erobrede områder.

Det er ikke for shits and giggles at utrente mobiliserte sendes til fronten, det er fordi Russland mangler soldater i Ukraina. Det har de gjort fra starten. De invaderte et land med 40 mil. innbyggere med bare 200 000 soldater fordelt på 3-4 retninger. Mobiliserte blir hevet rett inn for å tette igjen hull i fronten i et desperat forsøk på å stoppe ukrainsk offensiv som pågår nå. For hvis enda mer områder blir gjenerobret av Ukraina nå, så vil det bli ekstremt vanskelig å ta dem tilbake i de neste 6 måneder med både rasputitsa (høst-gjørme) og vinter etter det (ikke snakk om lite trent personell bestående av mobiliserte).

Når det kommer til ovennevnte tyverier og korrupsjon i militæret og ellers, så er det et kjent reality of life i Russland. Det stjeles for det meste drivstoff, deler til lastebiler og annet transport, uniform m.m. Det har vært tilfeller hvor deler av motor til tanks har blitt stjålet - disse koster mye, men jeg aner ikke hvem som kjøper sånt, PM hvis noen vet