View Single Post
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Tror nok du er noe påvirket av russisk propaganda de siste årene, det har vært veldig viktig for dem å fremstå som en stormakt, med tilsvarende hærstryker og moderne materiell. Litt som nord korea, alt er gildt men alle vet det er løgn.

Nå viser det seg plutselig at det er ett stort clusterfuck av dimensjoner, med uryddighet og korrupsjon i alle nivåer, gammelt utstyr, elendige generaler som har fått det for seg å bli skutt rett som det er, utrente soldater med null motivasjon, og det største problemet for dem er nok å bevare ansikt, for nå er rumpa bar og alle står å ser, så da rasler man med atomsabelen.
Vis hele sitatet...
Alle vet det er løgn men så viser det seg...

Litt selvmotsigende slutten av første avsnitt og begynnelsen på andre?

Nei, alle vet ikke hvordan det er i Russland. Man trenger ikke være patriot og påvirket av propaganda for å tro det er "gildt". Det er vel likevel heller ikke nødvendigvis noen som mener det er så veldig "gildt" så du kan spare deg for sånne stråmenn. Er det noe jeg har lært mer om siden februar så er det jo akkurat dette med hvordan forholdene er både for den isolerte sivilbefolkningen, soldater og det militære. Og enda er det nok mye vi ikke vet. Jeg synes det er vanskelig å forholde seg til kilder for tiden, inkludert våre egne som burde vært troverdige. Jeg kan lese en artikkel for så å lese det stikk motsatte i neste. I februar så trodde de færreste at Russland ville gå inn i Ukraina...

Russisk soldat til TV 2: – Jeg kunne ikke lenger drepe