View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei! Mistet førerkortet i februar siden jeg hadde røyket kvelden før. I august fikk jeg førerkortbeslaget midlertidig opphevet fordi politiet hadde glemt å sende inn blodprøveanalysene. 2 uker senere ble det igjen beslaglagt (typ slutten av august) siden politiet hadde fått svar på prøvene. Resultatet ble i følge politiet «mest sannsynlig en promille tilsvarende 0,5».
Var i tilståelsesdom på fredag og fikk svar i dag. 12 måneder uten førerkort og bot på 75000 kroner (noe jeg synes er rimelig høyt med tanke på at jeg er 19 år med friår, uten fast jobb. Jobber på et lager med månedskontrakter)

Men; spørsmålet mitt er som følger: Både på vegvesenet og i førerkortappen er førerkortet fortsatt aktivt, og har vært det siden august. Har veldig lyst til å ta teoriprøven nå (som man kan gjøre 6 måneder før sperrefristen er over), men får ikke søkt siden det står jeg har aktivt førerkort.

Har prøvd å ringt til førerkortkontoret, men de har telefontid fra 13-15 og hver gang jeg ringer er det telefonkø på over 30 minutter så jeg rekker aldri gjøre det i lunsjpausen på jobb. Har også sendt Mail for 2 uker siden, uten noe svar.

Beklager for eventuelle skrivefeil, skriver fra telefon.