View Single Post
Har røyka beste weeden og hasjen i Danmark og liker Christiania mye bedre enn Amster.

I Christiania er det hele viben i staden som gjør det for meg. Man kan gå fra arrangement til arrangement, sitte på gresset langs vannet, gå en tur å se på morsomme kunstfigurer i trær og natur,
graffiti, kjøpe mat, kjøpe øl, bli kjent med interessante folk med alternativ livsstil, og lære noe om antiautoritær politikk om man vil. Det er mange boder å handle varer i og de er avhengig av bra rykte for boden sin. Er du kul er de kul men ser man ut som en hasjturist som fortsatt bor hjemme hos foreldra sine så kan det være de vil bli kvitt de mindre bra varene på deg.
Personlig har jeg aldri blitt skuffa der, alltid fått bra varer og jeg har reist mange turer til køben for å ta en helg i Christiania. Kjenner lokale der så det hjelper.

I Amster kan man handle litt mer etter en skreddersydd oppskrift, om du vil chille, ha lættis, ha god matopplevelse, skal på technoparty, skal på rapkonsert, mot angst, for søvn, hvor lenge rusen varer etc mens i Christiania er det litt sånn den eller den de gir deg tips om hvis du ikke kjenner strainen selv.
Det er bra varer i Amster også, men for min del tar jeg heller Christiania og hele staden med kule folk enn enn coffeeshop med 100% turister hvorav mange av dem er nokså streite og A4 ellers, og så fort du går ut på gata er du liksom ute av det, litt brå overgang kinda mens i christiania kan du bare gå fra et sted til et annet hvis du vil ha miljøskifte og fremdeles være i staden.