View Single Post
De aller fleste rusmiddler gir vel en euforisk følelse, på den ene eller den andre måten, det er mange veier til Rom her. Noen gir mer intens og merkbar eufori enn andre rusmiddler, men på samme måte som man kan være glad på forskjellige måter så er det også forskjellige måter å være euforisk på etter mitt syn, med forbehold om at jeg ikke har gått helt bananas med begrepsbruken. MDMA spesielt er som kjent det mest fremtredende eksemplet fordi euforien er såpass in your face, og det er en lykkefølelse/kjærlighetsfølelse som er veldig håndgripelig og lett å merke, det samme med andre stimulanter som speed og kokain, men noen øl i riktig sammenheng gir jo også en veldig lignende følelse. Kannabis like så, det samme med opiater. Ketamin vil jeg også si i høyeste grad er like euforisk som MDMA, men dog man føler seg mer tilfreds og at dette er "fett" kontra MDMA f.eks som kanskje fortoner seg mer "vakkert"

Edit: psykedelika av de mer klassiske variantene kan jo også overgå MDMA på dette punktet til tider, selvom de også kan vise en veldig mange andre følelser på spekteret.
Sist endret av equimanthorn; 29. juli 2021 kl. 11:21.