View Single Post
Sitat av Cikey Vis innlegg
Det er neppe et vesentlig poeng om grensen er satt kl 19:30 eller kl 20:00, men det er et poeng at begrensning av tilgang gir et betydelig utslag på konsum og siden vi har et uttalt mål om å ha kontroll på konsumet i befolkningen så beholder man ganske streng regulering.

Dette er greit forklart i materialet som er forelagt, men siden det ikke synes å være interesse for å tilegne seg kunnskap kan jeg ta ut et lite avsnitt:

FHI

Det kan godt hende du har grunner til å mene at FHIs påstander er feil. Det kan til og med være at du har rett i så fall, men din argumentasjon så langt virker å være helt ubegrunnet synsing og det som på engelsk kalles "Argument from incredulity" så veldig overbevisende er du ikke.

Har du grunn til å tro at FHI tar feil, og i så fall hvofor?
Vis hele sitatet...
Nå har jeg jo ikke akkurat lagt skjul på at dette er MINE meninger. Og ja, det er stort sett synsing. Jeg har ikke kommet med noen påstander om at noe er feil i noe kildemateriale eller what not. Jeg har sagt det jeg mener, ut i fra mitt eget liv og stå sted.

Mest sannsynlig så hadde ikke vi som menneskerase hatt noen negative konsekvenser av å kutte alkohol helt ut.

Syns allikevel at voksne folk burde få bestemme selv til hvilket tidspunkt man kjøper sin øl. Man skal jo uansett ikke selge til de som er overstadig beruset (dette syns JEG er en god regel).

Tror du ikke noen kjøper en six pk ekstra i tilfelle det skulle bli noe skikkelig denne lørdagen. Men så blir det ikke det og ølen blir borte allikevel.

https://www.ssb.no/priser-og-prisind...onsum-i-europa

Hvis man scroller bitte litt ned på denne linken, så ser man at nordmenn er bare slått av Luxemburg i personlig konsum per innbygger. Dette til tross for vi har disse salgstidene og utsalgstedene. Vet ikke om dette er de ferskeste tallene.
Sist endret av Taxidriver; 3. februar 2021 kl. 20:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.