View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Jeg kan ikke forstå at dette er suspekt? La oss anta at mannen er uskyldig. Er det så utenkelig at han heller vil bli boende i huset sammen med minnene han har av kona? Jeg synes ikke det.
Vis hele sitatet...
Det vanligste og mest naturlige når man blir utsatt for et sånt traume er å flykte og dissosiere, fortrenge, ikke snakke om, unngå påminnelser om. Det er en overlevelsesmekanisme fordi det er for overveldende å ta innover seg det som har skjedd. Selvfølgelig ikke vanskelig å forstå at det er helt jævlig å oppleve og enda mer jævlig om man blir uskyldig anklaget for å være innblandet og da er det naturlig å stå på for rettferden sin med tanke på renvaskelse.

Det med huset alene er ikke noe man kan bruke mot han men det blir en del av de samlede unormale responsene, løgnene og funnene. Til og med mange av de som mister partneren i naturlig død syns det er for vanskelig å bli boende og være i omgivelser med så mange minner, mange må vekk bare av naturlig død. Selv tror jeg helt uavhengig om noen hadde dødd eller ikke at jeg hadde vært redd i mitt eget hus om det hadde vært la oss si proffe mafiakriminelle som ville skade meg eller familien min der inne før så jeg aldri hadde klart å slappe av der igjen noe som også ville vært knytta til en naturlig traumerespons.

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Jaha? Dette er definitivt ikke det jeg frykter mest. Jeg frykter at de ikke får oppklart saken. For alle de som mistet sin kjære.

Om de ikke får ham dømt eller andre dømt så er jo Hagen per definisjon faktisk uskyldig. Uskyldige som urettmessig fengsles her jo faktisk rett på erstatning. Det er vel satser på erstatning så han vil vel da uansett ikke få mer enn han evt. har krav på.
Vis hele sitatet...
Ja det blir jo utfallet om de ikke får oppklart saken siden det ikke er noen andre mistenkte... At man blir funnet uskyldig i retten er ikke det samme som å være uskyldig. Med erstatningen så kjenner jeg ikke til at det har vært andre saker med så stort omfang og beslag i hus og eiendom over så lang tid så den erstatningen vil bli historisk høy isåfall..!
Sist endret av Mefibon; 10. august 2020 kl. 14:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.