View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg kan relatere, og jeg skjønner at neste high vil gjøre alt bedre, om bare en liten stund.

Men, har du prøvd å finne en annen aktivitet som gir en følelse av helhet?
Noe som kan bety nesten like mye for deg som rus?

Uansett om du skal ruse deg resten av livet, eller ikke, så er det fint å legge noe av energien
din i noe som er betydningsfullt for deg og som vil blomstre, og ikke visne.

om man driver å ruser seg så tidlig som 18 år så burde man fortsette å investere i framtiden sin, uansett om alt virker håpløst i min mening. Dette er fordi at voksenlivet blir som oftest langt, og mange angrer stort når rusen bare ikke hitter like godt. Da er alle de andre nytelsene i livet forsvunnet for lenge siden, og man har kun seg selv å klandre.

Jeg stoppet aldri å ruse meg, skal være helt ærlig og innrømme det. Men det blir ikke like ofte lenger, og jeg er forsiktig og røyker bare cannabis, selv om også det får sine konsekvenser over årene. Men, jeg innså at det fantes nyanser til rusbruk, og jeg var virkelig på kjøret, og på god vei til å bli den neste skremselshistorien her jeg bor.

Så jeg bråstoppet lenge, og tok meg lang tid på å bygge opp nære relasjoner til familie, venner, fikk meg en del jobber og noen var tilfredsstillende til og med. Møtte en del nye kvinner og man lærer seg å finne en ny mer moden intimitet enn de første forelskelsene. Så har jeg endelig fått en god psykolog-spesialt som faktisk forstår en del om meg. Da kan jeg for eksempel unne meg noen trekk fra en joint her og der, og allikevel være glad og fornøyd om jeg ikke gjør det, fordi alt rundt meg støtter meg i dag, i forhold til den verste perioden hvor kun neste hit eller liner ville kanskje gjøre det.

Håper du finner en slags løsning, ikke alt trenger å være svart hvitt.