View Single Post
Meldte meg ut av den norske knirke i 2009. Mener det var via et godt gammeldags papirskjema. Fikk et diplom i posten. Utmeldt, står det.

Men siden jeg allerede som barn forstod at kristne lyver, har jeg alltid tvilt på om dette er sant. Etter å ha hørt at de rutinemessig melder folk inn igjen, sjekket jeg endelig statusen nå ved å ringe registeret i Brønnøysund (75007500). De sendte meg utskriften. Og som jeg regnet med, står jeg oppført som medlem.

Ble først ganske sint, men så tenkte jeg at disse menneskene jo ikke har noe med noen guders angivelige vilje å gjøre. Det er bare et kontor med utdaterte juksemakere, som ikke har flere ess igjen i ermet enn å skaffe medlemmer ved å melde inn folk som ikke er klar over det. Og som ikke vil det. Det er ikke mer ekte enn at mange av oss sikkert har avdøde forfedre som etter deres død er meldt inn i et stort kirkesamfunn i Utah.

Jeg synes ikke det er noen grunn til å i det hele tatt anerkjenne Statskirken som et reellt trossamfunn, så hvorfor bry seg egentlig. Men OK, så er jeg litt småsint fortsatt da.