View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ut i fra innlegget mitt så tror jeg egentlig du vet med meg. Vi lever i et fritt samfunn, og sine tanker skal man kunne ha lov til å utøve i sitt eget sinn så mye man måtte lyste, hva enn de måtte være og så lenge det ikke er noen offer i bildet. Hører du, eller mer viktig, forstår du egentlig konsekvensene av hva du sier nå?

Fra det jeg leser så ønsker du å nekte noen, ved lov, en spesifikk tanke! Holy fucking shit. Tanker alene skader ingen! Ved implementasjonen av noe slikt, hvor går grensen for hva som skal være "akseptabel" å forby? Høyrevridde meninger? Venstrevridde meninger? Flat jord? Spøkelser? Knulling av fiktive drager, som trolig vil gå under dyresex? Hva enn som måtte være under paraplyen "ikke behagelig å tenke på"? Jeg har hørt om uttrykket "safe spaces" fra USA, men dette er jo spesielt ville greier du vil. Kanskje vi skulle forbudt slike tanker?

Hva du foretrekker er jo én ting, men vi lever tross alt i en rimelig kompleks verden der folk tenker og ønsker forskjellige ting. Det er mye her i samfunnet jeg helst skulle vært foruten, men vi kan da vel for faen ikke begynne å forby ting fordi tullinger som ikke enser å se lengre enn sin egen sko blir redde.

I et fritt og åpent samfunn vil det alltid være risiko. Det er en sjangse for at du blir sprengt i luften. Det er en sjangse for at du blir knivstukket. Det er en sjangse for at du vil bli voldtatt og det er en sjangse for du på ett eller annet vis vil bli forulempet for noe som IKKE foretrekker.

Når jeg har valget mellom å plutselig bli sprengt i lufta eller at noen skal frarøve meg min egen frihet så velger jeg definitivt å bli sprengt i lufta.
Vis hele sitatet...
Du leser det du vil lese, og missforstår konteksten med vilje? Jeg snakker om at vi skal skape et samfunn der det i minst mulig grad finnes triggere til at myndige personer får muligheten til å skape seg bilder av nakne barn i fantasien sin. Jeg tror du som meg forstår at vår tanke er fri og at den ikke vil kunne kontrolleres.