View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Spar sarkasmen. Det er ikke ofte det skjer ting i fengsel som kan fortrenge Johaug og Havnesjefen fra forsidene, men mer konvensjonell vold har jo heller ikke nyhetsverdi. Men jeg synes helt ærlig at du enten kan uttrykke deg litt mer rett frem, eller la være å si noe. Sånne halvkveda og dårlig tilslørte utspill fremstår bare nebbete.
Vis hele sitatet...
Hva mener du egentlig, at det ikke forekommer grov vold i norske fengsler? Usikker på hva du legger i konvensjonell vold, så kanskje vi definerer ting forskjellig. Men ser ikke helt problemet ditt med det han skrev; fengsel er som en barnehage, og sedelighetsdømte blir passet på. Punktum.

Sedelighetsdømte har en helt annen grad av beskyttelse i fengselet enn andre, de skjermes og blir ekstra passet på. Kilde? Egen erfaring, har sett hvordan de følges med på, og hvordan vaktene passer på at de ikke havner i...kjipe situasjoner.

Det sagt så forekommer det mye internjustis som du ikke leser om i avisen, og kan med hånden på hjertet si at sedelighetsdømte får den behandlingen de (i mine øyne) fortjener for handlingene sine når det kommer ut hva de sitter for. Og tro meg, det kommer ut en gang.

Har vært innom flere steder, og på samtlige har ikke sedelighetsdømte hatt "rett" til sitteplass, mat eller fred og ro. Så fort sjansen er der og vakten er opptatt blir de tatt, mest psykisk, men også fysisk når sjansene byr seg. Sier du noe annet har du enten sonet på en "spesiell" avdelig, eller aldri vært innenfor murene.

Karma er hardt, brutalt og herlig.