View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hvordan ble du, som selverklært sikkerhetsekspert og 1337-h4xX0Rmagel0rd tatt for dette? Jeg er interessert i å vite hva som felte deg.
Vis hele sitatet...
Ok.
Kombinasjon av dårlige sikkerhetsrutiner (menneskelig svikt) og tilfeldigheter.
Politiet mente jeg hadde bestilt noe på internett, og kom for å ta en ransakelse. Jeg satt med datamaskinen på, og viste tydelige tegn til stress, så de undersøkte. Og tok med seg.
Det aller meste var kryptert, men etter at jeg hadde sittet i varetekt en stund, ville jeg sjekke min personlige epost hvor det lå en passordfil. Tre timer etter at den ble sjekket, logget politiet seg inn i Oslo. Antagelig med noe bruk av skjulte tvangsmidler hvor de ikke helt så alle tegnene i passordene, for de måtte forsøke fire ganger.
Etter det hevdet de at de hadde knukket krypteringene, og hadde da heller ikke lenger grunnlag for å påstå videre varetektsfengsling. Samt at det kom en annen kar for noe av det samme til varetekten og det virker som om politiet helst vil at for slike saker, skal folk sone mest mulig isolert.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Slik jeg har forstått det er det vanlig at medfanger ber nyankomne om å fremvise dommen sin slik at de vet hva slags typer de har å gjøre med.
Vis hele sitatet...
Jeg tror heller ikke det er noe godt valg å lyve eller holde seg totalt for seg selv.
Av min erfaring så ble jeg mer akseptert av folk som jeg snakket med, og som derfor fikk anledning til å gjøre seg opp et inntrykk av meg, en av folk som bare leste påstandene ifra politiet (overraskende i hvor stor grad ting var tatt ut av kontekst der) - fra klausulerte dokumenter som de fikk skaffet seg av sine politikontakter.

Det er morsomt at medfanger kan få utlevert klausulerte dokumenter i fengsel, som jeg selv må be om igjennom advokat å få lov til å komme på politistasjonen å lese.

Man kan vel si det slik at enkelte ting tror man ikke på før man opplever det selv.

Når det er sagt er det jo forresten mulig at de hacket krypteringa. Har ikke regnet på kompleksiteten selv, men jeg forstår at Testimon-gruppa og Ars Forensica har tilgang til militær hardware, og da snakker vi kjapt om en kapasitet som ligger noen størrelsesordener over det vanlige. Men jeg trodde det meste av energien der ble brukt på det krypterte for Dark Room-sakene, som nå har sittet ganske lenge i varetekt.

Sitat av Carmex Vis innlegg
Søk deg til bastøy med de andre
Vis hele sitatet...
Det kan jo være en tanke, men mitt inntrykk var at kriminal"omsorgen" er mest interessert i å spre folk som soner for slikt mest mulig, slik at det blir maks skadelig opphold og man kommer ut som psykisk gjennomterrorisert vrak som ikke takler å gå på butikken en gang.

Er det fengsler hvor det er opphopninger av mennesker som sitter for brudd på paragraf 311 - utover Bergen avdeling M?

Ser forresten at Bastøy har en langtidsdoms-profil:

http://bastoyfengsel.no/straffegjenn...vurdering.html
Bastøy er et fengsel for langtidsdømte. Gjennomsnittsdommen er på ca 5 år, gjennomsnittsalder på rett under 40 år og soningstid på Bastøy ca 1 år og 6 måneder.

Vi ønsker oss innsatte med lange dommer og tid igjen å sone.
Vis hele sitatet...
For avdeling M i Bergen, virker det som om det er få plasser. Med alle de menneskene som da antagelig vil bli prioritert for Dark Room sakene, er det nok lange ventelister der.
http://www.bergenfengsel.no/avdelingene.html
Avdeling M - Motiveringsavdelingen

Avdelingen inneholder 30 celler, fordelt på to fløyer.
Den ene fløyen består av 14 innsatte som alle deltar i et ansvarstiltak. Dette innebærer fokus på ansvarlig tenkning og ansvarlig atferd. Den andre fløyen består av 16 innsatte som deltar i eller skal delta i Seksualforbryterprogrammet.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Fjotolf Hansen; 23. august 2017 kl. 13:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.