View Single Post
Bruker den ikke så mange Mbps som er oppgitt i powerdvd? Kommer jeg meg unna med 10 Mbps +- på en slik film når den spilles av i orginal kvalitet?

Sitat av kmsc Vis innlegg
Serveren jeg er på er på et GB nettverk, men det er langt flere, kanskje 110-120 visninger på max. Hvorfor plex krever så mye som 37+ pr visning høres rart ut, med mindre det er 4k som vises?

Høres jo ut som nettet deres deler dette i fire om jeg har forstått deg rett? 150mb skal være mer enn nok om dere kun er fire stykker som ser samtidig, så full HD på 1080 skal vel ikke dra mye mer enn 20mb
Vis hele sitatet...
Men det er jo forskjell på 1080p kvalitet også. Dette er en blu-ray som kun er puttet i mkv, så det er en film som ikke er komprimert på noe annet måte. Kan det stemme da?

Men nå er det jo ikke lik Mbps gjennom hele filmen, men det er sjeldent den viser under 20 Mbps. Men nå er det vel også buffer, så hvis en tar snittet så skal vel det være greit?

Når jeg ser på filen i windows under egenskaper-->detaljer så står det datahastighet: 24310 kbps og total bithastighet: 28382 kbps. Er dette noe jeg kan gå ut fra?
Sist endret av Jens1; 1. desember 2018 kl. 19:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.