View Single Post
Sitat av ThePackMan Vis innlegg
Dette virker veldig skummelt. Hvor mye skal egentlig til for å detonere noe slikt hjemme? Og hvor mye skal til for å detonere svartkrutt? Det er nok lurt å ha det i et visst perspektiv før man begynner.
Vis hele sitatet...
svartkrutt er vel så å si helt stabilt det skal veldig veldig mye kraft til for å detonere krutt om det i hele tat er mulig. men vist du tenker på røyksvakt krutt som inneholder nitrocellulose så trenger man vel kansje noen gram ETN vist jeg ikke tar helt feil
aceton peroksid er noe ren jævelskap om jeg skulle sagt det rett ut
aceton peroksid kan lett bli lagd ustablit vist det ikke lages helt rett og ikke vaskes godt. aceton peroksid er ganske sjokk og friksjons sensitivt.
aceton peroksid kan desuten reagere ganske lett med metaler og lage enda mer ustbile peroksider som da kan få aceton peroksiden til å detonere veldig lett.
det er kansje ikke like ustabilt som armstrongs mix men det er vel ikke så velig langt unna bare rett meg på dette om jeg tar feil.
i mineøyne burda man aldri lagre aceton peroksid på noen måte vist man ikke har veldig god erfarig med HE og den slags...
her er verfall en kjapp test jeg fant av sjokk sensitiviteten. http://www.youtube.com/watch?v=1QIGnb5UaA4