Tråd: Bevis for Gud
View Single Post
Sitat av minx
Gud er jo ikke en mann/kvinne/skapning eller skaper. GUD BETYR KJÆRLIGHET! Det står til og med i Bibelen. De som er kristne eller hadde kristendom på skolen en gang i tiden har jo lest noen linjer i bibelen, men har tydeligvis glemt at det også stod det. Det er også derfor det står "Gud er i alt". Det er fordi at Gud er et annet ord for kjærlighet, og kjærlighet finnes jo naturlig nok i alt. Det er det som får verden til å gå videre. Hadde alt og alle vært fullt av hat, så hadde alle tatt livet av alt, og da hadde verden gått under. Derfor kan man også si at "Gud er skaperen", for kjærlighet skaper.

Hvorfor en sjel kan sees på som "uendelig" er ting du får svar på den dagen du dør. Det er ikke farlig å dø. Man kommer faktisk over i en annen "dimensjon". Det er 100% sikkert, ellers hadde man ikke kunnet kommunisere med de avdøde, og heller ikke de med oss. De som ikke tror på det er folk som ikke har opplevd det. Det gjør de før eller siden, så det er ikke noe stress.
Det er vanskelig ikke å spekulere, men det er ikke noe å bekymre seg for iallfall. Da ville jeg heller ha bekymret meg for mennesker som av personlige grunner velger å gjøre onde ting her i verden.


"Å DØ ER VERDT Å LEVE FOR"
Vis hele sitatet...
Kan være enig i at om den kristne guden finnes (noe jeg tror det ikke gjør) så er det ingen mann eller dame. Kan dog si han ikke er en kjærlig en bare ved å se hva slags verden vi lever i.

Kjærlighet er et konsept vi mennesker har oppfunnet, og en verden uten oss ville vært en verden uten kjærlighet. Den hadde da vitterlig gått sin gang selv om ikke vi hadde vært her. Hadde antagelig stått mye bedre til og. Vi lever ikke i en verden hvor alt enten er hat eller kjærlighet. Om du åpner øynene så ser du at veldig mye av det vi menneskene vi driver med er forkastelig og drevet av griskhet og hat. Historien har vist oss det utallige ganger og gjør det fortsatt på en daglig basis. Var 9/11 kjærlighet? Er det kjærlighet at barn i afrika blir født med HIV, ender opp foreldreløse og vokser opp i bunnløs fattigdom? Var det kjærlighet da en tsunami traff thailand m.f. og drepte over 200 000? Vi lever ikke i en svarthvitt verden hvor alt enten er kjærlighet eller ondskap. Verden er mer nyansert enn det. Og ikke gi meg det herrens veier er uransakelige crapet. Det er bare en absurd måte å rettferdigggjøre alt det fæle som skjer.

100% sikkert på at vi kommer videre når vi dør? Det er foreløpig ikke et fnugg av bevis som sier at det er noe liv etter døden. Det at noen påstar at de har hatt kontakt med døde er ikke noe bevis det. Finnes folk som sier de er napoleon også. Jeg skal ikke si det ikke finnes noe etter døden, men det er flere beviser på at det ikke er noe liv etter døden enn at det er det. Likevel vil jeg ikke si at det er 100% at når vi dør så er vi døde. Vi VET ikke.

Jeg som ikke helt vet hvor jeg står ang. livet etter døden er ikke redd for å dø. Jeg prøver å tråkke på så få tær som mulig og leve så godt jeg klarer. Om det mot all sannsynlighet finnes en gud som styrer alt så vil han se på dette framfor at jeg ikke har valgt å leve livet etter en eventyrbok. Hvis man er totalt borte når man dør så ok, da har det ikke noe å si uansett, men jeg kan hvertfall være tilfreds med det livet jeg har levd.