Tråd: Bevis for Gud
View Single Post
Jeg må bare få ytre min nyste åpenbaring angående dette emnet. Jeg skrev tidligere i denne tråden at det ikke finnes en gud, men forstår nå at det faktisk gjør det. Uansett hvor mye du tror på gud eller ikke.

I kristendommen på barneskola sa de alltid at Gud er i oss, rund oss og over alt. "yeeeeeeh, whatever" tenkte jeg på norsk. Nå forstår jeg at Gud er hvert menneskets individuelle tanke om skapelsen, konrtollinstansen og tilfeldige hendelser. Min gud er vitenskapen. Kan du si. På en måte. Cirka..

La meg prøve å forklare. Det finnes mennesker som mener at Gud er en mann med langt hvitt skjegg og kjortel. Dette er bare en måte for dem å klare å visualisere, og derme bekrefte for dem selv at Gud eksisterer. I min forståelse av ordet gud ligger forklaringen på at verden eksisterer.

Grunnen til at verden eksisterer er "big bang"-teorien = grunnen til at verden eksisterer er Gud.

"Gud" sørger for at fastland ser dagens lys - dette tilsvarer millioner av år med lavaaktivitet, erosjon og utallige utbrudd.

Jeg er ikke sikker på om dette er godt nok forklart, men det var herlig å få en slik åprnbaring. En slags ro i sjelen slik at jeg kan jatte med og si jada, det finnes en gud dersom sjansen byr seg.