Tråd: Bevis for Gud
View Single Post
Drøggs: Ingen vitenskapsmann hadde kunnet komme med det utsagnet uten å bli ledd ihjel av sine kollegaer. Det går, per idag, rett og slett ikke å bevise.

Forskere teoriserer mye mer enn de beviser. Det er en viktig del av den vitenskapelige prosessen. Men med den viten, er det viktig at alle forstår forskjellen imellom hypotese, og bevis for at hypotesen er korrekt.

Om jeg bruker eliminasjonsmetoden for å forsøke å definere bevissthet må jeg eleminere både kropp og sinn. Bevissthet er verken sanser, følelser eller tanker . Disse fenomenene føles mer som forskjellige "skall" av værktøy for å orientere seg i, og manipulere den matrielle eksistensen.

Bevissthet opplever jeg som det som ustanselig og totalt ukritisk mottar og observerer all innput fra alle de matrielle/mentale systemene mine.
Selv om noen forkere mener bevisstheten ligger gjemt i det elektriske signalet i hjernen, er det like mange forskere som ikke mener det.

Kvantefysikken begynner å ymte om at det er bevisstheten vår som Produserer virkeligheten rundt oss for så å observere sin egen skapelse, noe som passer brillefint inn i mitt bilde av "Gud".

"Where there is Matter...there MUST be Mind...."

'Selvfølgelig er dyr bevisste....Det faller ihvertfall meg som LANGT mer sansynlig enn at de ikke er det. Menneskedyret er selvfølgelig intet unntak.