View Single Post
Sitat av mordi123 Vis innlegg
Jeg har lagd mange tråder hvor jeg forteller om hvor dårlig selvtillit jeg har. Jeg ble grovt mobba i 8 år, og til den dag i dag får jeg fortsatt grove meldinger som går på utseendet mitt. Mange av dere lurte om dette var sant og her har dere bevis: https://imgur.com/gallery/pO1ctSJ

Slike meldinger får jeg hver eneste dag. Ingen jente har noen gang vist interesse i meg og jeg har 0 selvtillit. Jeg klarer ikke å se meg i speilet, og ser bare et uhyre hver gang jeg gjør det. Trengte bare å vente, takk for meg.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvor gammel du er men dette bør du vise til de voksne på skolen, hvis foreldrene dine ikke tar tak i det. Hvis de voksne på skolen ikke tar tak i det heller, så bør det helt klart anmeldes til politiet. Å oppfordre folk til selvmord er straffbart.

Hva om du hadde snudd situasjonen helt og bare vært unaturlig hyggelig mot vedkommende? Svar feks tilbake neste gang at du synes dere har kommet litt skjevt ut og at du tror dere kan ha en del til felles, at det hadde vært kult å finne på noe, etc. H*n vil sikkert avvise deg i starten, men bare fortsett med de samme positive og hyggelige svarene hver gang h*n mobber. Kan se for meg at en mobber til slutt enten vil gi etter eller miste interessen av å mobbe deg, hvis h*n aldri får den reaksjonen h*n er ute etter. Kan i hvertfall ikke se for meg at det kan gjøre situasjonen noe verre, når h*n allerede er en så grov mobber.

Tenk at vedkommende har så dårlig selvtillit at h*n må rakke ned på andre for å føle seg bedre selv. Mobbing er ett veldig typisk tegn på at mobberen egentlig sliter en del selv.

Ang. selvtilliten din så kan du feks begynne å trene, starte med kampsport eller noe annet som gir mestringsfølelse. Kanskje du kan slå to fluer i en smekk med å starte med både trening og kampsport. Mobbere med lav selvtillit vil respektere deg ganske fort når de skjønner at du kan pakke dem i sammen som et frimerke på no time, hvis du vil.