View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg


Hun kontaktet også en instans for å sende eksen et skriv om å holde seg unna henne. Dette er ikke et besøksforbud, men et forsøk på å se hvordan han tar et slik skriv og hvordan han forholder seg til det. Jeg vil ikke spesifisere hvilken kanal dette kommer gjennom ettersom jeg synes det blir alt for spesifikt, men det blir loggført og er offisielt.
Vis hele sitatet...
Jeg sliter med å forstå logikken i dette samt hvem offentlig instans som kan mene at dette med å sende et skriv om å holde seg vekk som er loggført er en bedre løsning en besøksforbud eller omvendt voldsalarm.

Om vi tar utgangspunkt i at politiet faktisk mener besøksforbud vil få henne drept eller i det minste øke sjansene for det, hva skjer etter dette skrivet? Hvem skal passe på venninnen din når ex'n mottar dette skrivet? Hvordan vil han reagere på å motta et slikt skriv? Vil han ikke da bare oppsøke din venninne i blindt raseri også skjer det som skjer uten at noen kan avhjelpe og uten at noen kan steppe inn og begrense skadene?

Det er mulig dere har blitt litt fastlåst i tankegang fordi dere er så nær situasjonen at dere ikke ser de mest umiddelbare løsningene med størst sjanse for suksess. Nemlig krisesenter. Jeg sliter veldig med å forstå motstanden. Der finnes nemlig ekspertisen og den nødvendig støtten og oppfølgingen mens detaljene kommer på plass. Pluss at hun da er på en trygg plass utenfor rekkevidde av den gale ex'n.

Viktig å huske på at hun har et barn. Og hun har da også ansvar for barnet. Det betyr at trygghet og omsorg trumper barnets evt. motstand mot flytting eller krisesenter feks i forhold til tap av venner og skolemiljø. Om barnet er 8 eller 14 spiller liksom ingen rolle. Om forholdene er så alvorlig som beskrevet må det nok også iverksettes tiltak for å sikre at sjansene for skadelig utfall av voldshelvete skal få gro fast i dette barnet.

Og vær så snill, slutt å fokusere på drap og hollywood triks der dere planter nok drugs til å få fyren satt inn. Hvem vet hva som skjer når fyren da får permisjon? Eller stikker av?

Stol på ekspertene, de som er i og rundt på landets krisesenter. De vet hvordan slike saker må håndteres og hvilke tiltak som virker.
Sist endret av _abc_; 29. desember 2020 kl. 18:19.