View Single Post
Det er også dem som mener det er enklere å slutte med heroin en å slutte å røyke nikotin.

Jeg tror svært mye av avhengighets aspektet er styrt av hjernen. Ting som er lovlig å bruke signaliserer til hjernen att "dette er da ikke farlig, dette fortsetter vi med!"
Terskelen for å kjøpe øl er langt lavere en terskelen til å kjøpe hasj. Alle dagligvare butikker har øl, det er lett tilgjengelig og plassert slik att du mest sannsynelig MÅ gå forbi når du egentlig bare skal ha melk. Hjernen signaliserer att "dette vill vi ha" og når du kommer i kassa sæ er det plutselig øl i kurven din
Det er svært lite hasj på butikken, du må fysisk oppsøke en person som selger, du må på forrhånd ordne kontanter (tar dop selgere kort?), hjernen signaliserer "dette trenger vi ikke, vi har jo øl!"


Jeg drikker en sixpack hver kveld men jeg er jo ikke alkoholiker...
Vis hele sitatet...
Hvis du drikker en øl hver dag og ikke KAN unnvære den så er du i teorien alkoholiker

Jeg drakk selv ett glass rødvin hver kveld i laaang tid, måtte ta grep når kartongene begynte å bli tomme for fort.
Sett i lys av hvor lenge jeg missbrukte alkohol og nikotin så var alkohol det som var værst å slutte med...