View Single Post
Warz's Avatar
Trådstarter
764
Hei alle sammen!

Lenge siden sist. Håper det står bra til.

Dette er mitt første innlegg siden 2013 og blir trolig mitt siste. Bitcoin har utviklet seg fra en drøm jeg hadde til å bli virkelighet. Jeg har blitt rik, men penger har aldri vært min drivkraft, snarere et middel. For meg handler dette om en revolusjon. Økonomisk og politisk. Bitcoin er frihet. En frihet vi aldri før har sett i menneskets historie. Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å poste her igjen, men en bruker fant meg et annet sted, så jeg bestemte meg for å stikke innom likevel.

Noen lurte på hvorfor jeg plutselig forsvant. Vel, jeg ble dessverre alvorlig syk rundt årsskiftet samtidig som jeg forsvant, dette var hovedgrunnen.

Da jeg etterhvert kom meg på beina igjen så innså jeg at bitcoin hadde blitt det jeg drømte om; vi har nå en uregulert valuta, en "sveitsisk bankkonto" i lomma, en måte å drive agoristisk handel uten reguleringer og myndigheters kontroll eller overvåkning. Mitt livs største drøm gikk i oppfyllelse. Jeg kan ikke være mer takknemlig. Tiden for diskusjon er forbi, nå kan jeg faktisk gjøre noe, vi kan alle gjøre noe.

Og derfor valgte jeg å ikke poste videre. Det er ikke noe poeng lenger å diskutere økonomisk politikk for meg, nå kan jeg i stedet bruke tiden på å utføre den revolusjonen jeg tidligere bare kunne snakke eller drømme om. Nå er det virkelighet. Dessuten er det nok lurt for min egen del at jeg begynner å holde en lavere profil.

Dette er på ingen måte å si at kampen er over, vi vil se reaksjoner i årene framover. Desperate forsøk på å stoppe oss i form av nye reguleringer og kriminalisering av penger som mangler kvittering, det kontantløse samfunn kommer og med det trolig forbud eller hindringer for anonyme betalinger.

Men, vi vil vinne. Først vil de prøve å overvåke bitcoin, men da vil bitcoin bli mer anonym, se på teknologi bak Monero, Zcash, Mimblewimble osv. Det er store fremskritt og utvikling som foregår innenfor kryptovaluta som kommer til å forandre alt. Alt skjer i enorm fart og myndighetene er alt for trege, når de endelig skjønner at fullstendig forbud er eneste håp for dem vil det allerede være for sent.

Så hva gjør jeg nå om dagen? Tiden min er stort sett brukt på formuesforvaltning. Jeg investerer og donerer til diverse prosjekter. F.eks har jeg donert penger til utvikling av Monero, Bitsquare, Tor servers, Free Ross, SENS, og generelt sett prosjekter som i en eller annen form jobber for frihet eller å fremme menneskeheten via teknologi. Dette er helt fantastisk og noe jeg setter evig pris på å kunne bruke livet mitt på.

De fleste som har blitt rike på bitcoin har blitt det fordi de var interessert i mer enn penger, det er denne idealismen som har gjort det mulig for dem å sitte på bitcoins alle disse årene gjennom så store svinginger uten å selge seg ut. Etterhvert som kryptovaluta forsetter å utvikle seg og bli verdt mer vil vi bli de rikeste menneskene på jorden. Penger er makt, og det betyr at vi vil kunne forandre samfunnet i mye større grad enn vi kunne før (som stort sett begrenset seg til diskusjoner der vi alltid var i mindretall og gjerne ble latterliggjort). Det beste jeg har gjort i livet mitt er å gå utenfor normen og ikke forholde meg til andres forventinger, meninger eller krav.

Jeg vil kanskje stikke innom her over de neste dager for å svare på eventuelle spørsmål, men etter det vil jeg tre tilbake til den nye verden.

Takk til alle som har bidratt gjennom årene! Og til alle dere andre som også ble økonomisk uavhengig: jeg håper dere vil bli med på å skape en bedre verden.