View Single Post
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Du forstår ikke?
Ingen har sagt at de muslimene i Oslo var tilknyttet terrorangrepene i de to andre respektive hovedstedene. Les mellom linjene!

Jeg sier derimot at det er ingen grunn til at muslimen i Oslo skal føle skyld og plikt til å måtte delta i en støtteaksjon for det jødiske samfunnet i Norge, og at det ikke gjør særlig mye hvis det eventuelt viser ser at under typ 50% av de fremmøtte var ikke-muslimer -- når vi allerede vet at muslimer tok initiativet og var pådriverne bak aksjonen.
Jesus.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg forstår ikke. Jeg kan lese mellom linjene, men jeg ser ikke potensialet her. Du drar frem argumenter som;
Sist jeg sjekket var ikke muslimer engang i flertall i noen bydel i Oslo.
Vis hele sitatet...
Du har med andre ord ingenting å klage på i mine øyner. Det er ein heller relatert til at jeg antar at brorparten som stilte ikke var muslimer.

Og hvorfor skulle tilfeldige norske muslimer, enkeltindivider og familier med absolutt ingen som helst tilknytning til hendelsene i hverken Paris eller København, være "forpliktet" til å delta ved synagogen? At noen gjorde det var riktignok bra..
Vis hele sitatet...
Ja! Kjempe stemning å stelle i stand dette her. Men kan det virkelig ikke forventes at ''Muhammed Nordmann'' stiller til ett slikt engasjement? Det støtter deres sak. Det er en god sak. Saken har tilsynelatende ingen negative sider. Kan man ikke forvente at en større andel møter opp til ett slikt arrangement? Som i stor grad er skapt for og bedre samfunnets syn på muslimer, samtidig som man sender ''trygghet til Jøder''? Er det for mye og kreve i ett samfunn som i stor grad fremstiller muslimer som en ''såpass'' fiendtlig religion?

For all del; Jeg skulle gjerne ønske vi alle levde i paradis, og at dette ikke var nødvendig, men det er det tilsynelatende utifra hva man hører i media, og hva som representeres i media.

Jeg frykter dessverre en Breivik v.2, og syntes muslimer burde ta sitt ansvar for og forhindre dette.