View Single Post
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
@ Don Aqua: jeg ser denne DB-videoen at the moment, og mitt inntrykk er at det er mange muslimer der, men at det absolutt kunne ha vært flere. Hvor får dere fra at mange muslimer ikke møtte opp?


Jeg tror alle dere, wintip, DonAqua samt TS, tror de fleste muslimer bruker sterkt nsymbolske religiøse klær. Mange kvinner, og særlig menn, ..har ikke noe som helst antydning til hverken skaut eller skjegg, ..og de er likefullt muslimer så mye som de med full hijab eller trimmet helskjegg.
Kan dere ikke bare innse at muslimer også, som andre typer religiøse mennesker, kan være vel så moderne som ikke-religiøse mennsker?



http://www.nrk.no/norge/1300-mennesk...tiv-1.12222551

Hva sier du? Ikke nok muslimer, eh??

Vil du ha hele Groruddalen ned til Synagogen, samt alle norske jøder dit, også?




Jeg har ihvertfall inntrykk av hvilke situasjoner den jevne såkalte islamkritiker faktisk fokuserer på. Anekdotiske "bevis" hjelper ikke en eneste dritt, hverken fram eller tilbake.

Du har ikke her bevist noe som helst, og dét faktumet at en muslimsk ungdomsorganisasjon i utgangspunktet tok initiativ til denne "ringen" er mer enn nok bevis på muslimenes prioriteringer.
Vis hele sitatet...
Det bevises ingenting, nei. Men man trenger fortsatt ikke å forholde seg helt blind for argumentene som blir gjengitt i tråden. Jeg har ingen statistikk på hvor mange som muslimer som bærer hvilken hudfarge og hvilket plagg i Norge, men utifra innholdet som kommer frem i videoen syntes jeg absolutt ikke det er urimelig å anta at brorparten av deltakerne ikke er muslimer.
Men ja, det baseres på spekulasjoner og observasjoner i videoene gjengitt i media. Spekulasjoner og observasjoner basert på rein fornuft. Likegyldig å argumentere for? Kanskje, men mest sannsynlig ikke.

For å vinkle det på en annen måte; Er det noe som tyder på at muslimer var overrepresenterte i denne demonstrasjonen?