View Single Post
Rus og forhold til rus er et emne som er vansklig å ta opp.

For det første, så er det alltid folk som snakker om det, uten erfaring.
Det er de som snakker om det med god erfaring, og de med dårlig erfaring.

Også er det de som snakker om det, som har lest masse stoff, og filosofert på det. Disse menneskene, kan ha mye rett, mye feil eller midt i mellom.

Poenget mitt er, alle som tar opp dette emne, har et budskap og en intensjon med det, enten det er ikke ødelegg livet, ikke gjør som meg eller ikke gjør som han.

og problemet er informasjonen, er det objektivt eller ikke?

De som leser det, skaper sin egen forståelse av andre ord. Og budskapet blir annerledes for en hver person som leser, og derfor bør man sette fokus på å være objektiv, gi bevist fakta for seg, og egne tanker rundt det i sin del.

Uansett hvordan du går frem, så er interessen der, og nyskjerrigheten. (Spesiellt hos ungdom, ser det i meg selv her)

Rus er personlig, og alle møter det på en måte en eller annen. Hva du gjør er opp til deg.

Røyker selv hasj og marihuana, med topp karakterer på idrettslinje. Anser meg som en nyskjerrig person, og nyskjerrig på livet.

Den falske rusen fra hasj/marihuana gir meg gode følelser, inspirerer meg, og gjør meg kreativ på mange måter.

Spørsmålet til slutt er, har det noe å si at den er falsk?

Og svaret er ja, og nei.

Opp til den personen du spør, og hans erfaringer eller kunnskap. (Om den måtte være god eller dårlig.)
Sist endret av Pinkeyepat; 7. oktober 2012 kl. 22:05.