View Single Post
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Sitat av Olaff88
Nå harr jeg ikke forkastet baksidene. Jeg forkastet narkotika. Jeg trakk frem fordelene med Legals. At jeg ikke nevnte at det er baksider med legals var ikke tilfeldig nei, men jo, de har jo selfølgelig det også. Hvis man ikke forstår dette så bør man holde seg unna. Fremdeles mener jeg at baksidene ved narkotika er mye større. Men dette må man jo veie på selv. Hva syns man er verst? Lovlig eller ulovlig? Fengsel eller ikke?
Vis hele sitatet...
Morsomt at du kaller alle illegale rusmidler narkotika, mens legal highs er liksom noe heeelt annet..

Men men, til saken. Det er vel ikke akkurat vanlig praksis å sende småbrukere av illegale rusmidler i fengsel, men det er selvsagt alltid en fare for å få en liten bot og en prikk på rullebladet. Så får man selv avgjøre hva som er farligst, å muligens få en liten prikk, eller å innta noe ukjent som potensielt kan skade kroppen og sinnet ditt på måter du ikke forstår. Hmm, vanskelig valg gitt...

Sitat av Olaff88
Korrekt, det er ens eget annsvar, men, jeg tviler på at de fleste tenker på dette når de kjøper dop, desutten er det vel ikke noe alternativ i de fleste sammenhenger. I tillegg til dette er det enklere å lyve i en buisness uten oversikt eller kontrolører.
Vis hele sitatet...
Det er nok av alternativer til trygge kilder for de som går inn for det. Om man ikke kjenner noen som er trygge nok, så finnes det nok av internettbutikker som selger illegale rusmidler også, samt planterester man enkelt kan foreta en ekstraksjon av. Det finnes ingen unnskyldning for å putte i seg noe man ikke aner hva er, og det faktum at det er lovlig holder ihvertfal ikke..

Sitat av Olaff88
Dopkjemi er noe jeg forstår. Kanksje ikke like godt som deg, men jeg kan min del om nevrotransmitorer og hvoran det hele henger i hop. Jeg forstå det du mener med motstridene signaler og "skitten" rus, men mange legal highs har rimlig jevne og rene rustrekk, og mange har blannede. Kommer ann på hva man velger, men narkotika er vel kanskje litt mer karakteristisk i rustrekkene ja. Der har du delvis rett altså.
Vis hele sitatet...
Delvis og delvis, fulstendig vil jeg heller si. Den typen legal highs som har jevne og rene rustrekk er de som består av en enkelt plante, eller ett enkelt stoff, og det er ikke de jeg sikter til når jeg advarer mot motsrtidende effekter og blandingsmisbruk.

Sitat av Olaff88
Det er mye positivt som blir sagt, mye negativt, mye sant og mye usant. Man må selv velge hva man putter i seg, og man må etter min mening ALLTID undersøke hva man putter i kroppen, og ikke ta alt for god fisk. Mye som er farlig og bør unngås, ikke så mye som er ufarlig. Man får sette opp ligningen selv og vurdere.
Vis hele sitatet...
Ja her er vi enige, men jeg må si at det ikke virker som om du nødvendigvis følger disse prinsippene selv. Hvis du inntar merkelige urteblandinger som inneholder en rekke ting du ikke forstår effektene av, så har du vel ikke akkurat undersøkt hva du putter i deg, har du vel..?

Og med all respekt, så har jeg ingen tro på at du faktisk forstår effektene av alle disse ukjente virkestoffene som befinner seg i denne typen urteblandinger. Det er vanskelig nok å forstå seg på dem hver for seg, om man ikke skal kunne fatte hvordan de synergerer med hverandre også..

jaja, nok om det. Jeg ser du ble banna, og jeg aner ikke hvorfor, men takk for innspillene uansett. Om ikke annet så fikk vi ihvertfal i gang en diskusjon, og det er jo bra =)
Sist endret av mentalmelt; 19. februar 2008 kl. 20:49.