View Single Post
I tillegg til å virke informativ, blir denne tråden nesten "stigmatiserende" på legal highs etter min mening. Det er så mange fordeler med legal highs at det etter min mening blir ca 50/50 hva som er "best" å bruke, skjønt rusmiddler alltid bringer med seg baksider, uansett lovighet.

Først av alt vil jeg nevne kommentaren om at de "sjeldent nærmer seg effekten av "ordentlige" rusmiddler". Dette ser jeg på som et utsagn basert på mangel av kunnskap. Personlig har jeg opplevd sterkere effekt av såkalte "legal highs" enn substanser betegnet som narkotika i norge, og dette er så definitivt ingen grunn til å velge narkotikaen fremfor legal highs. Produkter som virker med sterk virkning er f.eks: Spice, Spice Gold, Salvia Divinorum, Kratom, LU-pillene, diverse smokingblends, diverse andre piller, neo-piller etc.

Så langt ser jeg at de "highs" som ikke er legal highs, aka Narkotika (ulovlig substanser), kun har et "pluss" legal highs ikke har. Det er som nevnt det at det er gjort mye forskning på. Bortsett fra dette bringer narkotika med seg utallige bakdeler, og jeg gidder kun nevne eksempler som: krav om innvolvering i kriminelle miljøer, kriminalisering av brukeren, risiko for å bli tatt med alle dets bakdeler, man vet IKKE hva man får noe mer enn legal highs da narkotika ikke er produsert under "fabrikk/kliniske forhold", men ofte i skittne kjellere osv, kombinert med andre stoffer som kan være farlige, osv osv. I og med at narkotika er ulovlig er det umulig å vite hva det inneholder, og innholdet kan varriere ra gang til gang, så vel som styrke.

Med Legal Highs har jeg som regel aldri hatt noe problem med å finne "oppskriften" og virkestoffene. Det er ikke verre enn å sette seg inn i det og evnt. spørre på et forum. På slike forum (som det finnes mange av), finner man som regel folk med tonnevis av erfaring med alt fra illegale til legale rusmiddler. Man finner rapporter akkurat som her, osv osv. De aller fleste produktene er omtrent sikkret at er produsert under kliniske forhold, de er pakket godt i lufttette pakker, de er billige, lett tilgjengelige, og ikke minst lovlige.

Hva er egentlig verst? Å måtte sone, få bot + kanskje ikke kunne dra til USA, eller få den jobben man ville ha for et usselt gram med narkotika man tok da man var ung, eller å kunne benytte seg med rusmiddler av minst like god virkning, som er billigere og ikke kan skade fremtiden din i slike sammenhenger?

Jeg syns det blir alt for dumt å si at man bør gå for narkotika fremfor legal highs fordi de er mer "safe". Det er de aldeles ikke.

Til slutt vil jeg si til d0p3m4n: LU Doves kom fett igjennom toll, de inneholder en eller flere såkalte "research chemicals" - som egentlig kan være hva som helst da LU ikke vil oppgi innhold, men det er blitt sett nærmere på, og det skal visst være en slags type "amfetamin-lignende" kjemikalie. Effekten er veldig lik kokain for øvrig. Tatt dem en gang og ingen "bivirkninger" bortsett fra søvnløshet det døgnet man tar dem.

forøvrig veldig god virkning, men du bør kanskje bestille dem om ikke alt for lenge da legal highs med god virkning har en tendens til å bli kriminalisert bare kort tid etter sin utgivelse.