View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

Først og fremst skal du vite at du har hatt det tøft. Det kan ingen dømme deg for og det er en grunn til at ting blir som det blir. Spesielt med tanke på at du bare er 19 år og hjemløs hvor eneste livsgleden er rus. Kan du fortelle litt om hvordan type drugs du bruker og hvor lenge du har holdt på? Kan egentlig ikke gjøre noe annet enn og fortelle litt om min egen situasjon. Det blir vanskelig og få et reelt bilde av det hele med et foruminnlegg. Men jeg prøver og håper det inspirerer deg.

//

Begynte og skrive historien min, men oppdaget at det ble for personlig og er redd for at bekjente skal finne innlegget. Lag deg ny bruker så kan jeg ta kontakt via PM hvis det skulle være aktuelt.

Poenget er ihvertfall at det er lys i tunnelen. Det har ikke gått en dag uten selvmordstanker de siste 10 årene. Er 26 nå. I september ble jeg satt i kontakt med en psykiater på litt tilfeldig vis. Her ble jeg "evaluert" før jeg skulle sendes videre da dette bare var et akuttmottak. Jeg har alltid og tror fortsatt jeg er rasjonell - kanskje det er derfor jeg aldri oppsøkte hjelp før heller.. Har ikke vært i akkurat din situasjon, men vi deler nok mye av grunnene til hvorfor ting har blitt som det ble.

Etter møte på akutten ble det ihvertfall satt opp tid 2 ganger i uken fra da i tillegg til at jeg blir oppringt daglig - dette mens jeg venter på å "få et team rundt meg". Grunnen var at jeg var mye mer alvorlig syk enn antatt og de ble oppriktig bekymret over meg. For min del så hadde jeg det ikke verre da enn jeg har hatt det de siste 10 årene. Men så feil kan man ta.

Jeg har allerede blitt friskere og har ikke engang begynt behandlingen. Fikk nettopp innkallelse til klinikken og har første time i slutten av mnden. Jeg var/er akkurat som deg; 0 livsglede, depresjon, angst etc. Klassisk.

Jeg kan love deg at ting faktisk kan bli bedre. Selv om du ikke vil det selv engang. Jeg ville heller ikke få hjelp, fordi jeg visste "hvordan verden var" og ville ikke ta del av det.
Har spist ca 10mg valium/dag det siste året og jobber med å bli clean til jeg skal til klinikken. Psykiateren min har ingen mistanke om rus, men regner med de kanskje skal ha urinprøve når jeg blir utredet.

Det ble mye viss/vass i dette innlegget. Beklager.. Husker jeg brukte å lese på andres erfaringer/livssituasjoner o.l og ble bare kvalm av de ignorante idiotene som sa at "ting blir bedre". Men det gjør det - det er hjelp å få. Uansett om du er motivert eller ikke. Ignorance is bliss - dessverre. Ønsker deg alt vel og føler virkelig med deg.