View Single Post
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
321
Det går an. Har sittet med folk som både har røyka, snorta, droppa og satt seg smeller. Alle typer forskjellige drugs. Det var min omgangskrets i mange år. Er du sta nok og bestemt nok er det mulig å gå gjennom en slik erfaring uten å fucke opp for deg selv. Jeg holdt meg kun til røyking, kun i helgene.. og kun på kveldstid. Så streng var jeg mot meg selv. Og jeg hadde ingen problemer med å sitte sammen med folk som kicka den mye hardere. Det var stort sett bare interessant å observere. Så lenge du ikke pusher inn for mye moral&etikk, synes de fleste det er helt greit at du sitter der uten å trenge å være med på hardkjøret dems. Var i hvert fall nesten aldri noe problem for meg.

Men det er ikke til å legge skjul på at eksponering for drugs øker sjansen for at man selv prøver. Jeg tror uansett mye av trikset er å ikke blande hverdag og rus. Henger du med drugpeeps hver dag, så må man ha en viss dose stahet.. og man bør være rimelig bestemt på hva man vil og ikke vil. For du vil bli spurt. Mange ganger. Og da må du tåle følelsen av å stå utenfor fellesskapet en time eller to, eller en hel kveld/natt. Kanskje den som er vanskeligst å takle. Klarer man å stå alene, så er det der non problemo.
Sist endret av bipbapbop; 20. juni 2016 kl. 19:56.