View Single Post
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Hvis du skal begynne med slike absurde mattestykker for å argumentere kan du like greit begynne å regne på hvor mye tid man kan tjene inn på å kjøre vil kontra å sykle. Denne tiden kan du jo strengt tatt bruke til å jobbe ekstra, sove lenger eller forbedre livskvaliteten på andre måter.
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe absurd med dette regnestykket. Faktisk tok jeg ikke så veldig hardt i engang.. Kjøper du deg en ny bil blir kostnaden fort enda høyere enn 60.000 i året.. en ny Toyota Avensis koster f.eks 90.000 kroner i året. http://www.dagbladet.no/2010/03/23/t...fikk/10978529/

Personlig så har jeg bare 5 kilometer å sykle til jobben, så jeg sparer omkring 5 minutter hver vei på å sykle sammenlignet med å kjøre bil på jobben. I tillegg sparer jeg et par spinning timer i uka.

Sett at du bor et par mil unna jobben og må bruke en halvtime ekstra hver dag på å sykle til jobb, det blir 100 timer i året og du sitter dermed igjen med omkring 600 kroner timen skattefritt (omkring 1000 kroner timen etter skatt) Ganske bra deal spør du meg