View Single Post
Sitat av Cloor Vis innlegg
Hvordan ser du ut da? 70kg på 180cm?

""Det eneste som er sikkert er at man MÅ kjøre rep til failure for at man skal stimulere til voks.""

Det er ganske feil, så lenge man er naturlig så vil man få veldig lite ut av å prøve å få mer volum inn i musklefibrene da de bli større og sterkere med sikkelig base trening(benkpress,knebøy og markløft)




""Jeg personelig mister spennet på topp i benkpress,og får MYE bedre pump med halve reps.
Samme gjelder bicep og triceps,samt knebøy.""


Pump bygger lite muskler, det er masse røde blodceller som er i muskelen da den er varm og god.

Jeg får såpass syke pumps når jeg kjører 70% med 3-4reps og 5-8sets at jeg sliter å bevege meg.

Det som kan være veldig nyttig med pumps er noe som heter "feeder workouts" noe som er veldig gammelt men funker, der du har veldig lette vekter og kjører 100reps på tricep og bicep hver dagen etter trening for da får muskel fibrene mer oksygen,blood og noe næring som kan hjelpe restituerningen.
Vis hele sitatet...
Jeg er 1,78 og veier 95kg.

Jeg liker å skifte mellom tunge og lette vekter ca annenhver uke.på de tunge øktene ligger jeg på 70 prosent slik som du,menst på de lette øktene kan jeg gå helt opptil 30reps.
Dette gjør jeg for å treffe de forskjellige muskelfibrene.

At pump ikke bygger muskler er jeg veldig uenig i.
Jeg konsentrerte meg om å bli sterk de 3-4 første årene jeg trente,og lå i snitt på 5-10 reps,men skjelden failure.hadde altid en rep til overs,slik som anbefalt.
Jeg ble sterk,men jeg fikk ikke den "svulmne" og deffa kroppen jeg var ute etter.

Først da jeg trente for pump,begynte muskelmassen å vokse.

Ja du får pump på tunge vekter også,men du treffer ikke all muskelfibrene.
Prøv to uker med 15-30 reps,så vil du skjønne hva jeg mener.

Det er også mye tryggere å kjøre til failure med 80kg på stanga en 120.

Vi må også huske på at alle er forskjellige,og at det som fungerer for meg ikke nødvendigvis fungerer for alle.