View Single Post
Vel, mitt poeng hele tiden har vært at jeg tror Bibelen med Guds ord er til for å gjøre livene lettere for oss her på jorden. Tanken er at den er realistisk i forhold til hvordan vi kan bygge gode samfunn. Utifra hva jeg kjenner til om homofili, og hva Bibelen sier om homofile samhold kan jeg ikke vie og velsigne homofile ekteskap.

Jeg skjønner godt at de homofile ønsker svært gjerne å bli validert av en institusjon som Kirken er. Spesielt under disse urovekkende tidene hvor trakasseringen av de homofile ser ut til å øke i land som Russland og USA.

For å igjen sitere en bok "Det handler om livet" av Asbjørn Hordgård

Guds ord kaller oss til kjærlighet og omsorg for alle mennesker. Homoseksuelle har også krav på å bli møtt på den måten. Men vi kan ikke løse de homofiles problemer ved å bryte med Guds bud og ordninger. Da ville man jo lede mennesker til synd mot Gud.

For en Kristen så er det en ganske alvorlig ting å lede noen til synd mot Gud. Virker ut som mange av de som svarer på tråden her ikke helt forstår hva dette innebærer for en person som lever i Gudstro.

Virker ut som en ønsker å hate, en å forstå. Noe som er forstålig når en kanskje føler at en er hatet.

Anyways, Guds fred til alle.