View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av leafwiz Vis innlegg
Hadde jeg vært prest ville jeg også reservert meg fordi a) går i mot mange av bibelens ord. (3 Mos 18,22 og 20,13; Rom 1, 26-28, 1 Kor6,9-10) b) jeg tror at sodomi , som kan være en del av et homofilt ekteskap, kan være skadelig for partene involvert.[1]
Derfor kan jeg ikke i god samvittighet velsigne noe jeg tror kan være skadelig for partene og som jeg også tror går i mot Guds ord.

[1] http://www.webmd.com/sex/anal-sex-he...oncerns?page=2
Vis hele sitatet...
Du meiner imot bibelen, sånn i motsetning til alter av hoggen stein, å vere i kontakt med menstruerande kvinner, lyge, og mange andre påbod bibelen kjem med? Heck, bibelen er jo ikkje internt konsistent.

Og når det kjem til helseinnvendinger - ja, analsex har risiko. Men ikkje påfallande mykje større risiko enn anna sex, og i motsetning til ymse andre typer sex kan det ikkje føre til graviditet. Og graviditet er jo ikkje heilt risikofritt heller. Svært mange av innvendingene webmd lister, som risiko for kjønnssjukdommer, smerte etc. er jo i høgste grad tilstades ved andre former for sex og.

Så du kan argumentere med helse alt du vil, men de ter moralisme å legge seg opp i kva andre gjer på soverommet.