View Single Post
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Det er vanskelig å få det til de første gangene men etterhvert kommer man inn i det. Tanken fungerer slik at hud, luft og vann har samme temperatur, og det blir skapt en følelse av vektløshet (som forresten føles ganske deilig). Hjernen får også hvile isolert fra omgivelsene som da gjør at hjernen får hvile fra alle inntrykkene og frigjør stoffer som minsker stess og smerte.
Vis hele sitatet...
Så noe må gjennomføres nok ganger for at kroppen skal skille ut et stoff? Kanskje jeg er rusen i biologi, men meg bekjent oppbevarer ikke kroppen spesielle stoffer som gir smerter som går ut ved at saltholdig vant rundt kroppen utfeller disse. Det høres mer ut som at man må ta det nok ganger, så man tror man har en effekt, så slenger de på en helt uvitenskapelig forklaring på hvorfor. Alt er mye mer fancy når det kan relateres til detox og kjemi som svært få personer er habile innen.


Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Jeg ble forklart at Epsomsalt er en naturlig, enkel form for detox som da skal trekke avfallsstoffer fra kroppen.
Dette skal også mykgjøre huden, berolige nervesystemet og få musklene til å slappe av. Det sies at når man oppnår den fulle effekten vil hjernebølgene kunne gå fra alfa eller beta til theta.
Vis hele sitatet...
Som du sier selv skjer disse overgangene ved å sove, kan en slik tank erstattes med en vanlig seng og et stille rom? Evt. hvorfor ikke?

Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Her kan dere lese om både floating, historien bak det, hvordan det påvirker hjernen, fordeler og så videre. http://www.thefloatcenter.com/history.html.
Vis hele sitatet...
Jeg håper ulemper er en del av "og så videre". Hvis ikke hadde dette åpenbart vært det største medisinske gjennombruddet siden pencilin. Et saltbad for å bli kvitt smerter og bli mer kreativ, rimelig fantastisk om det ikke er bivirkninger og det informasjonen stemmer.

Problemet med innlegget, som får meg og andre skeptikere til å hoppe på deg er ikke at du sier det er behagelig. Det er at du referer til noe en arbeider har fortalt som mest sannsynlig ikke har noen form for akademisk begrunnelse for sine uttalelser. I tillegg er dette nærmest mirakelberetninger. Hvis det virkelig er så fantastisk, tror du ikke dette ville vært utnyttet i større grad, og bevist av uavhengig forskning?

Er det behagelig å ligge i en saltvannstank som er mørk? Ok. Men ikke kom med påstander som det ikke finnes beviser for. Selv om du ikke preker dette selv bidrar du til å spre misledende informasjon, bevisst eller ei.