View Single Post
Som sagt:

Sitat av Kaisama
Greit nok at de oppf0rte seg som idioter, men det er ingenting hunden burde bli straffet for.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at de var noen tullinger. Synes bare det er dr0yt A drepe hunden deres fordet. "Banka opp eierne" mente det litt fra hundens perspektiv. De ble hAndtert hardt nok til A fA en sprukket leppe og et blAmerke, samt lagt i bakken. Vil tro det er en naturlig reaksjon fra en hund A bite personen som utf0rer det. Og jeg ville satt pris pA det hadde det vaert min hund. Hva hvis det faktisk var noen farlige mennesker de hadde med A gj0re? Da hadde hunden plutselig ikke vaert sA udisiplinert lenger. Ja, hunder skal forstA at mennesker er 0verst i hierarkiet, men et gyldig unntak mA vel vaere nAr den beskytter eierne sine i en farlig situasjon?

Ellers mener jeg den essensielle delen du kuttet bort var selve grunnen til hvorfor noen tullinger dro til avisen for A rapportere en sak der de selv hadde oppf0rt seg dArlig: Nemlig for A redde hunden sin. Det er jo dette du kritiserer dem for mye og, whining og bitching for smAting osv. Vel, jeg synes ikke det er smAtteri A pr0ve A redde hunden sin. Tror til og med de fornaermede selv er ganske klar over at de var idioter den kvelden, men de vinner min sympati fordet, jeg synes det blir feil A avlive en hund over noe slikt.

A avlive et dyr som biter b0r vaere for A forhindre at den biter igjen. I denne situasjonen virker det mer som hevn enn som noe forebyggende, da det var en spesiell situasjon som det er lite sannsynlig at de vil befinne seg i igjen. Pga dette synes jeg politiet misbruker makta si, og steller meg bastant pA de fornaermedes side.