View Single Post
Her var det mye tull ute og gikk.

Hunder er flokkdyr som tidligere nevnt. Men hunder skal alltid være klar over at de ligger under menneskene. Det betyr ikke at de skal mishandles, men de skal vite at mennesket er over dem i hierarkiet. Ikke bare matmor eller -far, men alle mennesker.

Dette høres kanskje hardt ut, men vit at jeg elsker hunder. Jeg har levd med hunder siden jeg ble født. Og da snakker vi ikke om labrador eller andre hunder som primært er kjæledyr, men jakthunder som brukes aktivt og kan drepe et skadet rådyr (har selv vært vitne til en av hundene mine som gjorde dette).

Når det gjelder Kine og Glenn Cato fester jeg null tillit til deres uttalelser. For det første: Som politi må man kunne ta tak i ting og bruke den makten som vedkommende betjent mener det er behov for. Når en person løper etter en bil og skader den, for så å sperre en trafikkert vei må man kunne anta at personen ikke har mye hemninger. Som politi kan man ikke bare være forsiktig og håpe den anholdte ikke gjør noe galt hele tiden. Politiet er på jobb, og må kunne sikre seg selv også. Heller ti Glenn Catoer i bakken med kne i ryggen enn én politimann med brukket nese.

At Kine fikk blåmerke og sprukken leppe kan hun nok takke seg selv for. Jeg nekter å tro at hun ble slengt hardt i bakken bare fordi hun stod der og så på.

Folk tror at politiet er voldshungrige psykopater som speider etter nestemann å slå ned og utøve vold mot! Klart det finnes mange saker man i ettertid ser kunne vært løst på en annen måte, men der og da skjer ting fort, og man løser saken på en hurtig og sikker måte.

De aller fleste her inne som klager over politivold har a)lest en kjip sak i en avis, b)hørt om en kompis som pynter på historien om da han ble anholdt, eller c)vært drittsekk, med eller uten rus, og vanskelig å ha med å gjøre.
Sist endret av froskenfredrik; 16. november 2007 kl. 13:56.