View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
I utgangspunktet var jeg enig i første kommentaren din jeg, men ut fra det du skriver nå så virker det som at det kom fra sjalusi og bitterhet og ikke "tough love" for å inspirere til å ta ansvar for eget liv. Ehh livet er ikke en konkurranse om å ha det værst og å være bitter på andre som får hjelpen man kanskje selv ikke fikk. Det ekke sånn at fordi man har hatt det dritt selv og slitt så fortjener andre å slite like mye det er holdninga til et pessimistisk rasshøl. Den største sutregubben i tråden her blei faktisk deg nå.
Vis hele sitatet...
Det er der du tar grundig feil. Jeg kan virke toxic og være litt på kanten her på freakforum. Men jeg er den minst sutrete personen i virkeligheten. Jeg har tatt alle mine lekser på strak arm, og lært av dem.

Og det var absolutt ikke av sjalusi det jeg skrev. Jeg har aldri, aldri skyldt på noe annet menneske for min "situasjon", for jeg vet at de aller fleste oppegående mennesker har det slik også. De står opp, drar på jobb og hater livet i noen timer før de returnerer hjem og gjør akkurat det samme.

Mens folk som får gratispenger til å utvikle seg selv og passe på seg selv mens de leter etter jobb, trenger penger til å overleve osv. bruker disse pengene på alt annet enn akkurat det, så går tilbake og skylder på disse menneskene for at de ikke holdt orden på husleia hans på 40 000? Det er jo flere måneder med husleie. Det er ikke noen unnskyldning for det.



"Det er bare sjalusi og bitterhet" - med din logikk, tror du moren din var sjalu på deg når hun ba deg få en jobb? Eller rydde rommet?

Tenk heller to ganger neste gang du føler for å være passiv-aggressiv

Sitat av random67489 Vis innlegg
Flott splooge999. Skikkelig bra. Skulle svare selv også i de sene nattetimer med da var innlegget slettet og jeg klarte ikke huske essensen og heller ikke huske hvem som skrev den. Veldig godt formulert det du sier ang selvhat og straff, og faktisk et viktig poeng å få fram i en trådn som denne. Narko rett i blodåra er for de aller færreste gøyalt og noe de virkelig nyter. Nåla i åra er et helvete de ikke klarer å komme ut ifra.

Ja det ER virkelig all respekt for TS. For det er ham som må gjøre jobben med å snu livet. Og det å ha på plass de mest elementære ting i livet som bolig er essensielt, det er jo helt Maslow.
Vis hele sitatet...
Det er kanskje ikke gøy nå lengre, når alt går til helvete. Det er liksom hovedgrunnen til at folk flest ikke driver med tung narkotika - for å unngå å havne i grøfta mentalt og sosialt.

Mens han hadde det lættis med hva som helst av narkotika var vi på jobb og spiste brødskiver så vi kunne ha penger til husleia i slutten av måneden. Mens han var på kurs med rådgivere og veiledere som skulle hjelpe han å kvitte seg med rusen inkl gratis penger så han slapp å slite finansielt, så var jeg på jobbintervjuer uten mange kronene i lomma.

Han ble ikke narkoman igår. Han har sikkert hatt uttallige kvelder med narkotika med dama si og vennene sine, og sovet ut til ettermiddagen - kjøpt mer dop og gjort det samme.

Ingen som synes synd på folk som går på jobb, hvorfor i alle dager skal man da synes synd på folk som har prioritert fest og moro og narkotika foran jobb? Skjerp deg med den irrasjonelle forsvaringen av alle mulige mennesker som har forårsaket sin egen undergang.

Vi skal ikke sparke en som ligger nede og ber om hjelp, men du overdriver jo helt.

Hadde det ikke vært for konseptet ANSVAR hadde jeg hengt på hasj-klubben i Amsterdam hver eneste dag, og bare fått vippsa penger fra NAV hver gang jeg trengte litt påfyll. Og sagt til dem at jeg trengte en spirituell cleansing med litt good ol' hash oil fra amster og en liten sykkeltur. Og at jeg nekter å komme hjem før de har betalt husleia mi i minst 6 måneder framover.
Sist endret av MrLoveYouAll; 14. mai 2019 kl. 09:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.