View Single Post
Sitat av bennnern Vis innlegg
Dersom studien viste at incels hadde en nedgang i kriminalitet etter at de ble monogame kunne mann også argumentert for at faktorene du ramser opp var årsaken til nedgangen. Når hypotesen er at menn driver med vold når de er single for å bli mer attraktive for det motsatte kjønn, er det like logisk å forvente at mennene faktisk blir mer attraktive av voldelige tendenser som at de ikke gjør det. Tror dere har satt ett litt for stort likhetstegn mellom seksuell frustrasjon og sølibattilværelse sammenlignet med Peterson.
Vis hele sitatet...
Aha, så Jordan Peterson har altså hele tiden snakket om den seksuelle frustrasjonen til menn som har mer enn seks partnere, og denne sørgelige misforståelsen vedrørende definisjonen av 'enforced monogamy'* handlet altså om Mr. Chad, og ikke incels? Jeg tror jeg overlater ordet til Dr. Peterson, her:
https://www.youtube.com/watch?v=rf3Eub1Hvhs
Dette er bakteppet for debatten. Peterson hevder at incels blir voldelige fordi de ikke får pult. Peterson påstår at dersom eksteskap var normen, så ville denne volden opphøre. Peterson brukte artikkelen jeg lenka til å understøtte dette synet.


Denne tegneserien passer nå:



*Bemerk at jeg ikke har slengt meg på hylekoret vedrørende bruken av ordet 'enforced'. I klippet jeg lenker til, samt andre steder, har han gjort det klart at han mente "et samfunn der ekteskap mellom 1 mann og 1 kvinne er normen for de aller fleste", og ikke tvangsekteskap utover hva folk forventer. Jeg er villig til å sette akkurat den blooperen på kvota for uheldige formuleringer - errare humanum est.


Skurtnilsen: AlF3 har alt lenka til en nettversjon av hele artikkelen, tabellene finner du i innholdfortegnelsen til venstre på sida.